Ako vybaviť úver online: Rýchlo a bez zbytočných formalít
Zriadenie bezúčelového úveru online je pohodlné, rýchle a jednoduché. Všetko vybavíte za pár minút a bez návštevy pobočky.
Prečo vybavovať úver online
„Výhodou vybavovania úveru online je nepochybne úspora času a komfort. O úver môžete požiadať kedykoľvek a z akéhokoľvek miesta bezpečne cez mobilnú aplikáciu alebo internet banking,“ vysvetľuje Mário Paulen, produktový manažér Tatra banky.
Žiadosť môžete študovať v pohodlí domova tak dlho, ako potrebujete. Jej vypĺňanie môžete kedykoľvek prerušiť a vrátiť sa k nemu, keď budete mať na to čas. Lehota na dokončenie žiadosti je až 30 kalendárnych dní.
Aké sú výhody vybavovania úveru online:
- Zriadenie úveru je rýchle a jednoduché.
- Nemusíte chodiť do banky. Všetko vybavíte online z pohodlia domova.
- Peniaze máte ihneď po schválení pôžičky na účte.
- Nemusíte dokladovať účel pôžičky, ani nič vysvetľovať.
Online úver: Všetko, čo potrebujete vedieť
Aký je rozdiel medzi online žiadosťou a návštevou pobočky?
„Podmienky úveru, ako maximálna výška alebo úroková sadzba, sú rovnaké. Online žiadosť je pohodlnejšia a flexibilnejšia forma,“ vysvetľuje Mário Paulen.
Avšak v niektorých prípadoch (napríklad pri individuálnom dokladovaní príjmu, ktorý si banka nevie automatizovane overiť) je nutné dokončiť žiadosť v pobočke alebo telefonicky prostredníctvom služby DIALOG Live.
„Naši pracovníci sú vyškolení na situácie, ktoré vyžadujú individuálne spracovanie žiadosti,“ dopĺňa Paulen.
Aké sú parametre online úveru?
Tatra banka poskytuje Bezúčelový úverTB:
- vo výške od 500 eur do 30-tisíc eur,
- na obdobie 12 až 96 mesiacov,
- s nemennou úrokovou sadzbou od 6,49 % ročne,
- s poplatkom za úver vo výške 2 % z výšky poskytnutého úveru, max. 300 eur,
- bez spoludlžníka a ručiteľa.
Kto môže o online úver požiadať?
- Fyzická osoba staršia ako 18 rokov, max. 65 rokov.
- Osoba s pravidelným príjmom, najčastejšie:
- zamestnanec alebo dôchodca – žiadateľ nepotrebuje príjem dokladovať, banka si príjem overí v Sociálnej poisťovni,
- podnikateľ, spoločník vo firme – môžu byť vyžiadané doklady k príjmu,
- zamestnanec v zahraničí – potrebuje dokladovať príjem na tlačive z banky (v tomto prípade je nutné dokončiť žiadosť telefonicky alebo v pobočke).
- Osoba bez negatívnych záznamov v úverovom registri.
- Osoba bez exekúcií či bez nedoplatkov na sociálnom a zdravotnom poistení.
- Osoba, ktorá nie je v súčasnosti uznaná za práceneschopnú (PN).
Čo budete potrebovať?
- Na podanie online žiadosti budete potrebovať doklad totožnosti.
- Ak ešte nemáte prístup do online služieb Tatra banky, tak pre úspešné overenie totožnosti budete potrebovať funkčnú kameru pri skenovaní občianskeho preukazu a overení tváre.
„Väčšina klientov nám nemusí dokladovať príjem. Stačí, ak v online žiadosti uvedú základné informácie o svojom zamestnaní: bežné údaje o zamestnávateľovi, dĺžke trvania pracovného pomeru a priemerný mesačný príjem za posledný rok. Následne si všetky informácie, so súhlasom klienta, overíme v Sociálnej poisťovni a ďalších registroch,“ hovorí Mário Paulen.
Chcem si vybaviť úver online, kde mám začať?
Na podstránke k Bezúčelovému úveruTB nájdete informatívnu kalkulačku, ktorá vie pomerne presne spočítať, aké prostriedky vám banka môže poskytnúť. Je intuitívna, len s niekoľkými vstupmi, ktoré sú jednoduché na vyplnenie.
„Táto informatívna kalkulačka na pozadí počíta s viacerými legislatívnymi a internými požiadavkami na posúdenie schopnosti splácať úver. Finálnu ponuku sa dozviete v mobilnej aplikácii alebo Internet bankingu po verifikovaní vašich príjmov a záväzkov a po celkovom posúdení schopnosti splácať úver,“ vysvetľuje Mário Paulen.
Postup vybavenia úveru online krok za krokom:
1. Výpočet v online kalkulačke
Prvým krokom k získaniu bezúčelového úveru je informatívny výpočet úveru v kalkulačke.
Zadaním údajov o požadovanom úvere a informácií o aktuálnych príjmoch a výdavkoch umožníte banke urobiť čo najpresnejší výpočet úveru. Použitie kalkulačky vás pritom k ničomu nezaväzuje a nepodlieha ani dopytom do úverových registrov.
Výsledkom prepočtu sú dve informatívne ponuky:
- Požadovaný úver – zobrazí sa vám ponuka úveru podľa vami zadaných preferencií, výšku úveru a dobu splatnosti viete ďalej upravovať, vďaka čomu si jednoducho prispôsobíte výšku mesačnej splátky vašim možnostiam.
- Maximálna výška úveru – zobrazí sa vám ponuka úveru s maximálnou sumou, na ktorú si môžete siahnuť na základe vami zadaných informácií o vašich príjmoch a záväzkoch.
2. Podanie žiadosti o úver
Požiadať o úver môžete priamo preklikom z kalkulačky.
Vyplníte žiadosť – okrem osobných údajov potrebuje banka aj informácie o vašom zamestnaní (zamestnávateľ, doba zamestnania, priemerná výška príjmu za 12 mesiacov).
Čo banka potrebuje na schválenie:
- Na podanie vám vo väčšine prípadov postačí občiansky preukaz.
3. Overenie a schválenie žiadosti
Overenie údajov v registroch prebieha online a trvá v priemere asi jednu minútu. „Verifikujeme zadaný príjem, nazrieme do registrov a zohľadníme záväzky, ktoré už máte,“ opisuje Mário Paulen.
Po overení údajov a posúdení schopnosti splácať úver vám banka vypočíta maximálnu výšku úveru, ktorú vám vie požičať, a poskytne konkrétne parametre úveru vrátane výšky úrokovej sadzby a splátky úveru.
O výsledku schválenia vás bude informovať do pár minút. Následne pristupujete k príprave zmluvnej dokumentácie.
„Len ojedinele je potrebné dodatočné schválenie či doplnenie dokladov. Stále však ide o rýchly proces a schvaľovanie zväčša prebehne v rámci toho istého dňa, najneskôr nasledujúci pracovný deň,“ dopĺňa Mário Paulen.
4. Podpísanie zmluvy
Máte hneď niekoľko možností ako zmluvnú dokumentáciu podpísať:
„Zmluvu podpisujete online, hlasovou biometriou či osobne v pobočke, podľa toho, ako vám to najviac vyhovuje.“
5. Prijatie finančných prostriedkov
Poskytnutie úveru na účet trvá zvyčajne len niekoľko sekúnd od podpísania zmluvnej dokumentácie. V prípade refinancovania úveru je to najneskôr nasledujúci pracovný deň.
„Vo väčšine prípadov je možné celý proces zvládnuť do 10 minút, mnoho klientov však má peniaze na účte už o 3 minúty od začatia vypĺňania žiadosti,“ vysvetľuje Mário Paulen.
Pomoc, zasekol som sa. Vie mi niekto pomôcť?
„Ak sa v niektorom kroku ,zaseknete‘, vieme vám pomôcť – či už v pobočke, alebo telefonicky prostredníctvom služby DIALOG Live. Buď vás ,nasmerujeme‘ a môžete pokračovať v online žiadosti sami, alebo žiadosť spolu s vami aj dokončíme,“ informuje Mário Paulen.
Vybavovanie úveru online: Časté otázky
Aké typy príjmov banka akceptuje?
Banka akceptuje tieto príjmy:
- zo zamestnania (doma i v zahraničí),
- z podnikania fyzickej osoby (podmienkou je min. 1 ukončené zdaňovacie obdobie),
- z podnikania právnickej osoby (min. trvanie podnikania 24 mesiacov),
- rodičovský príspevok (poberaný len z územia SR),
- opatrovateľský príspevok (nesmie ísť o jediný zdroj príjmu),
- dôchodok (starobný, vdovský, invalidný a výsluhový).
Podmienkou je, aby každá osoba, ktorá vstupuje do úverového vzťahu, mala príjem aj z územia SR vo výške minimálne 500 eur.
Čo robiť, ak je úver zamietnutý?
Dôvod zamietnutia sa dozviete bezprostredne po zamietnutí vašej žiadosti. Ak existuje riešenie, ako získať úver, banka vám ho navrhne.
Často postačuje pridať ďalší príjem či spoludlžníka, alebo refinancovať už existujúce úvery do nového, aby ste si znížili mesačné splátky (napríklad, aby ste splnili minimálne podmienky na dostupný mesačný príjem po odpočítaní novej splátky, ktoré reguluje legislatíva a NBS).
Pokiaľ ide o závažnejšie dôvody, ako napríklad negatívne záznamy v registroch (nesplácanie úverov v iných bankách, odklady splátok a podobne), jediným riešením je počkať nejaký čas s podávaním ďalšej žiadosti.
Môžem úver splatiť predčasne?
Úver je možné kedykoľvek predčasne splatiť. Rovnako je možné úver splatiť čiastočne prostredníctvom mimoriadnej splátky. Ak je suma zostatkovej istiny do 10-tisíc eur, predčasné splatenie je bez poplatku.
Môžem úver zmeniť?
V priebehu splácania úveru môžete požiadať o viaceré zmeny na úvere. Online je možné zmeniť:
- deň realizácie splátky,
- účet, z ktorého splácate úver (pokiaľ máte v banke viacero účtov),
- a už aj predčasne splatiť úver (celý alebo čiastočne) – táto možnosť je zatiaľ dostupná iba pre niektoré úvery.
Ostatné zmeny, ako je odklad splátok alebo zmena typu poistenia, je možné vykonať v pobočke alebo kontaktovaním call centra.
Čo v prípade, ak neviem splácať?
Ak budete mať ťažkosti so splácaním úveru, je potrebné čo najskôr zavolať na DIALOG Live alebo navštíviť pobočku. Ideálne ešte predtým, ako sa dostanete do omeškania so splácaním.
„Existuje niekoľko možností – napríklad zníženie splátok na nejaké obdobie či ich posunutie na neskôr. Vždy je to o vzájomnej dohode banky a klienta podľa situácie, ktorá nastala,“ dopĺňa Paulen.
Na nepredvídateľné situácie myslite už pri žiadosti o úver. Mário Paulen má pre každého záujemcu o úver dve jednoduché odporúčania.
„Výšku splátky prispôsobte svojmu finančnému rozpočtu (príjmom a výdavkom) a splácajte len sumu, ktorá vás neohrozí ani v prípade poklesu vášho príjmu. Zároveň odporúčame, aby ste si aj popri splátkach vytvárali krátkodobú finančnú rezervu, ktorá by vedela výpadok príjmu vykompenzovať,“ dodáva Mário Paulen na záver.
Váš názor nás zaujíma
Pomôžte nám robiť Životné momenty ešte kvalitnejšie
https://www.tatrabanka.sk/sk/zivotne-momenty/uver-online/