1. Personal
  2. /
  3. Životné momenty
  4. /
  5. Život a rodina
  6. /
  7. Kariéra a podnikanie
  8. /
  9. Ako napísať výborný životopis, s ktorým uspejete?
Publikovaný 19.01.2023

Ako napísať výborný životopis, s ktorým uspejete?

Životopis je nástroj, ktorý vám môže pomôcť k vysnívanému zamestnaniu. Musí však potenciálnemu zamestnávateľovi doslova vyraziť dych. Lenže ako napísať taký dobrý a kvalitný životopis? Ako podporiť svoju kariéru a rozšíriť si možnosti na LinkedIne? Na to vám odpovieme spoločne s odborníkmi.

Ako napísať výborný životopis, s ktorým uspejete?

V článku sa dozviete:

  1. Ako vyzerá dobrý životopis?
  2. Ako napísať životopis do práce či na vysokú školu?
  3. Čo nemôže v CV chýbať?
  4. Čomu sa v životopise vyhnúť?
  5. Je LinkedIn životopis modernej doby? Pre koho má zmysel?

Ako vyzerá dobrý životopis?

V škole ste boli zvyknutí písať beletrizovaný životopis. Zachytával fakty zo života umeleckou formou, ktorá by čitateľa pobavila. Avšak beletrizovaný životopis sa potenciálnemu zamestnávateľovi neposiela. Môžete sa ním odlíšiť od ostatných kandidátov, ak sa uchádzate o pozíciu, kde sa od vás kreatívne písanie očakáva. Pri hľadaní zamestnania je však podstatný profesijný štruktúrovaný životopis.

Krátky a prehľadný

Štruktúrovaný životopis sa nepíše v celých vetách, ale v bodoch. Jeho text napíšte vecne, stručne a s dôrazom na to podstatné. Dôležité je, aby personalisti, ktorí dnes životopis nečítajú, ale skenujú očami, v texte ľahko našli kľúčové informácie. To dosiahnete i jasným a zrozumiteľným jazykom. S čitateľnosťou pomôže aj vizuálna stránka životopisu, jeho logická štruktúra a prehľadné formátovanie. Preto text čleňte, použite ľahko čitateľné fonty a zvoľte kontrastné farby. 

Vizuálna stránka CV sa dnes dostáva viac do popredia. Personalistom prichádzajú rôzne kreatívne životopisy plné farieb a grafických prvkov. Sú pozície, akou je napríklad grafik, kde sa použitie takéhoto CV doslova pýta. Pracovný životopis však „neprezdobte“, nevenujte pozornosť iba vizuálnej stránke. Ani prepracované ikony vás nezachránia, ak nemáte alebo nedokážete „predať“ svoje skúsenosti.

Stále tiež existuje veľa pozícií, kde svoju úlohu splní aj životopis bez kreativity. Napríklad na administratívnu pozíciu či do účtovného oddelenia postačí jednoduché a prehľadné CV. Platí to aj v prípade, že píšete životopis na vysokú školu. 

Ako a v akom nástroji sa píše životopis?

Ak viete aspoň trochu pracovať s počítačom, jednoduchý štruktúrovaný životopis vytvoríte v akomkoľvek textovom dokumente. Na internete nájdete nejeden životopis ako vzor v pdf či v inom formáte. Podľa toho zistíte i to, v akom poradí jednotlivé časti CV nasledujú.

Napísaný životopis vždy uložte vo formáte pdf. Personalisti totiž nemusia používať rovnaký textový editor ako vy a mohlo by sa stať, že vaše CV bude mať po otvorení „rozbité“ formátovanie. 

Dôležité je i to, ako súbor pomenujete. „V názve súboru so životopisom použite priezvisko. Ak životopis nenazvete zivotopis.docx alebo CV.pdf, uľahčíte život tomu, kto s ním bude pracovať. Váš životopis určite nebude jediný ,na stole‘ a nechcete predsa, aby sa stratil,“ radí Ján Laurenčík, senior konzultant v marketingovej agentúre Basta digital, ktorého rukami prešli stovky životopisov.

placeholder

S pomocou internetu si ľahko vytvoríte životopis zadarmo 

Chcete si uľahčiť prácu alebo si neviete sami vytvoriť životopis? Vzor, šablónu či príklad životopisu bez problémov nájdete na internete. Životopis, jeho vzor v pdf alebo v inom formáte si stiahnete, vyplníte údaje, skontrolujete, uložíte a pošlete. 

Životopis na stiahnutie už býva bežnou súčasťou kariérnych portálov. Zadarmo túto možnosť poskytuje napríklad Profesia, kde si vytvoríte aj životopis po anglicky či nemecky. Šablónu jednoduchého životopisu na brigádu si zase stiahnete na portáli Brigáda

Životopis online na stiahnutie si vytvoríte i prostredníctvom bezplatného súboru nástrojov, ktorý sa volá Europass. Jeho formát je známy zamestnávateľom aj vzdelávacím inštitúciám naprieč celou Európou. Životopis Europass využijete na vysokú školu i do práce. Môžete si vytvoriť, uložiť a zdieľať CV v 30 jazykoch. Poslúži vám teda aj v prípade, že potrebujete napísať životopis v angličtine alebo nemčine. 

Dnes sú tiež na trhu firmy, ktoré sa na tvorbu CV špecializujú. Na ich stránkach nájdete stovky šablón štruktúrovaných životopisov na stiahnutie. Sú ušité na mieru konkrétnym pozíciám, a aj preto za veľa z nich zaplatíte. No napríklad portál Kickresume ponúka i niekoľko bezplatných vzorov a šablón životopisov.

Čo nemôže v životopise chýbať?

Každý štruktúrovaný životopis musí obsahovať: 

  • osobné údaje, 
  • pracovné skúsenosti,
  • vzdelanie,
  • zručnosti,
  • informácie o uchádzačovi o zamestnanie pomôžu doplniť záujmy.

Osobné údaje 

Do tejto kategórie patrí meno, priezvisko, prípadný akademický titul a kontaktné údaje. Chcete upútať pozornosť? Nepoužite v hlavnom nadpise slovo „životopis“. Uveďte v ňom titul, meno a priezvisko. Personalistom údaje hneď udrú do očí a ľahšie si ich zapamätajú.

Ku kontaktným údajom patrí adresa, e-mail a telefónne číslo. Poriadne si skontrolujte ich správnosť. Darmo personalistom vyrazíte dych skúsenosťami, ak sa vám nedovolajú, pretože ste sa pomýlili v telefónnom čísle. Pozornosť venujte aj e-mailu. Dnes si profesionálnu adresu s menom a priezviskom vytvoríte za niekoľko minút. Adresy ako „zly_chlapec" alebo „potvorka“ v životopise neuvádzajte, ani z nich potenciálneho zamestnávateľa nekontaktujte. Nepoužívajte ani tvary ako „natalia345“.

V prípade, že máte vytvorený a poriadne vyplnený profil na profesnej sociálne sieti, akou je napríklad LinkedIn, pridajte odkaz i naň. 

Ku kontaktným údajom patrí adresa, e-mail a telefónne číslo.

Patrí do životopisu fotografia? 

Ľudia občas do životopisov pridávajú i fotografiu, no povinnou položkou nie je. Mali by ste vedieť, že zamestnávateľ nemá žiadny legálny spôsob využitia tejto informácie. Nemal by totiž diskriminovať uchádzačov podľa vzhľadu, veku či pohlavia. 

Ak ju napriek tomu do životopisu pridať chcete, stavte na profesionálnu fotografiu. Zlá fotka, napríklad skupinové foto zo zábavy, v slnečných okuliaroch či s veľmi výrazným výstrihom, vaše šance na zamestnanie skôr pochová. 

Pracovné skúsenosti 

Pracovné skúsenosti v životopise vždy uvádzajte chronologicky. Ako prvé spomeňte tie najaktuálnejšie. Uviesť by ste mali: 

  • obdobie, v ktorom ste tam pracovali, 
  • zamestnávateľa,
  • pracovnú pozíciu,
  • náplň práce. 

Ak ste zamestnaní či brigád vystriedali viac, nemusíte sa do detailov venovať každej z nich. Zamerajte sa na tie, kde ste získali skúsenosti relevantné pre prácu, o ktorú sa uchádzate. Spomeňte klientov a projekty, na ktorých ste pracovali. Pochváľte sa úspechmi, oceneniami. Riadili ste tím? Napíšte, koľkým ľuďom ste šéfovali. Buďte v životopise špecifický, využívajte číslovky. 

placeholder  

Zamestnania či obdobia, ktoré sa vám zdajú nerelevantné, však spomeňte tiež. Ľudia z CV vynechávajú najmä sabbatical, nezamestnanosť či zamestnania, ktoré opustili ešte v skúšobnej lehote. 

To však v životopise vytvorí „okná“, ktoré si šikovní personalisti všimnú. Nenechajte ich  zamýšľať sa nad tým, prečo máte v životopise prázdne miesta. Ohúrte ich dobrovoľníctvom či rekvalifikáciou počas obdobia nezamestnanosti.

Vzdelanie 

Vzdelanie sa do životopisu píše chronologicky. Začnite od najvyššieho dosiahnutého. Uvádzajte celý názov inštitúcie a študijný odbor. Niektorí ľudia zvyknú napísať aj tému bakalárskej či diplomovej práce. Nič tým nepokazíte, ak je relevantná k pozícii, o ktorú sa uchádzate. V životopise sa, naopak, už neuvádza základná škola.  

Neukončené štúdiá spomeňte tiež, aby ste nevytvorili v životopise okná. Nezabudnite ani na kurzy, ktoré ste absolvovali. Isto ste v nich získali množstvo poznatkov a možno i certifikát. Sú aj dôkazom toho, že sa neustále vzdelávate. Spomenuté kurzy či školenia by však mali byť relevantné. Takým isto nie je kurz prvej pomoci, ktorý bol súčasťou autoškoly. Najmä nie, ak sa hlásite na pozíciu programátora.

Zručnosti a schopnosti

Veľmi dôležitú úlohu v životopise zastávajú zručnosti. Sú to najmä tzv. hard skills, teda tie, ktoré sa môžete naučiť. Patrí sem napríklad copywriting, grafický dizajn, programovanie, účtovanie, miešanie nápojov či jazykové znalosti. 

Ktoré zručnosti v životopise spomenúť? 

Predsa tie, ktoré daná pozícia vyžaduje. Doplňte, na akej úrovni ich ovládate (na škále základy až expert). Pridajte i „dôkaz“, že ich máte. Dobrým dôkazom je certifikát, informácia o absolvovaní kurzu či významný projekt, pri ktorom ste ich získali.

Nevoľte cestu „ovládam všetko, ale nič poriadne“. Snažte sa ukázať, že máte medziodborové kompetencie, a zároveň to, že existuje oblasť, na ktorú ste odborníkom. Vypichnite výraznú schopnosť a silnú stránku. 

V životopise nezabúdajte ani na soft skills. Sú to osobnostné črty, sociálne kompetencie, s ktorými sa ľudia niekedy už rodia. Môžete ich však získať aj tréningom či praxou. Opäť spomeňte tie, ktoré súvisia s pozíciou, na ktorú sa hlásite. Ak sa chcete napríklad stať tímlídrom, budú dôležité vodcovské či komunikačné schopnosti. 

Aby ste zaujali, podložte „suchý“ zoznam stručnými príkladmi, kde sa silná stránka ukázala. Neviete si rady, alebo si chcete byť istý, že tieto silné stránky máte? Spýtajte sa na ne niekoho, s kým pracujete. 

Snažte sa ukázať, že máte medziodborové kompetencie, a zároveň to, že existuje oblasť, na ktorú ste odborníkom.

Záujmy 

Nebojte sa oživiť životopis vašimi záľubami,“ radí Ján Laurenčík

„Veľa čítate? Napíšte, aké knihy ste prečítali za posledný rok. Demonštrujete tým konzistentnosť. Ak tie knihy súvisia s pracovnou pozíciou alebo ich druhá strana pozná, získate plusové body. Chodíte na túry? Aj do vysokých hôr? Napíšte, kde ste vyliezli za posledný rok. Komunikujete tým vašu vytrvalosť. Máte radi ručné práce? Ukážte svoje výtvory (napríklad formou odkazu na ich fotografie). Ukáže to vašu kreativitu a šikovnosť. Ak sa trafíte do záľub človeka, ktorý vedie pohovor, možno ich použije na úvodné prelomenie ľadov,“ vysvetľuje. 

Referencie 

Osobné referencie nemusia byť súčasťou životopisu. Pripravte si ich vtedy, keď vás pozvú na pohovor. 

Deti zo životopisu vynechajte 

Ľudia často v životopisoch uvádzajú nepodstatné informácie. Ak sa od vás neočakáva, že budete v budúcej práci používať služobné auto alebo šoférovať, neuvádzajte vodičský preukaz a najazdené kilometre,“ radí Laurenčík.

Väčšou chybou, ako zbytočne uviesť vodičák, je napísať do životopisu osobné a citlivé údaje. Sem patrí počet detí, vierovyznanie, sexuálna orientácia či politické presvedčenie. Na prípadné tehotenstvo, rodinné pomery, bezúhonnosť (okrem práce, kde sa vyžaduje) a politickú, odborovú či náboženskú príslušnosť sa vás podľa zákona ani nemôžu na pohovore opýtať. 

Ak si nie ste istý, hľadajte odpoveď na internete. Napríklad, ako sme písali vyššie, kariérne portály majú životopis – vzor, kde uvidíte, čo do CV napísať, ale aj to, čo z neho vynechať. 

placeholder

Vyhnite sa klamstvám a „vate“

V životopise by ste si nemali ani vymýšľať. Vaše znalosti a skúsenosti si personalisti môžu overiť na pohovore. Počas jedného rýchleho telefonátu zistia, že ste nepracovali ako manažér, ale ako jeho asistent. Svoje znalosti tiež nepreceňujte. Prikrášlená znalosť nemčiny či programovacieho jazyka vám možno pomôže miesto získať, no nie si ho udržať. Nedostatky sa rýchlo ukážu pri vykonávaní práce. 

Vyvarovať by ste sa mali aj príliš dlhému životopisu. Naozaj nemusíte vypisovať každý jeden kurz, ktorý ste keby absolvovali, ani všetky brigády. 

Namiesto toho sa viac rozpíšte o minulých skúsenostiach a úspechoch, ktoré by mohli byť relevantné a užitočné pre pracovnú pozíciu, na ktorú sa hlásite. Venujte pozornosť nielen tým pracovným, ale aj školským alebo dobrovoľníckym. Ak sa napríklad hlásite na pozíciu manažéra, uveďte, že ste sa ako tínedžer venovali skautingu a 3 roky viedli skautskú družinu pubertiakov, i to, čo sa vám s nimi podarilo,“ uzatvára Laurenčík.

Čo je LinkedIn – „životopis“ online sveta?

LinkedIn je pracovná alebo profesionálna sociálna sieť, navrhnutá špeciálne pre ľudí, ktorí chcú rozvíjať kariéru. Zameriava sa na profesionálny networking a kariérny rozvoj. Vznikla ešte pred Facebookom ako sieť, kde by sa mohli profesionáli z rôznych oblastí prepojiť. V začiatkoch mala len dve strany – používateľov, ktorí si hľadali prácu, a personalistov či headhunterov, ktorí ju ponúkali,“ vysvetľuje Miki Plichta, odborník na LinkedIn, ktorý nastavuje strategickú komunikáciu so značkami alebo jednotlivcami na tejto sieti. 

Sieť LinkedIn je čoraz populárnejšia aj medzi Slovákmi. Vidieť to i v prieskume „Aký je slovenský LinkedIn v roku 2022?“. Ten tiež ukázal, že hoci sa LinkedIn omladzuje, aktuálne tvoria väčšinu ľudia v ekonomicky najproduktívnejšom veku, teda tridsiatnici a mladší štyridsiatnici. Hneď za nimi nasleduje skupina 40- až 50-ročných. Profil na sieti si vytvárajú predovšetkým profesionáli z oblasti marketingu, obchodu, IT, personalistiky, administratívy či konzultačných služieb. Napriek tomu platí, že na LinkedIne si dokážete nájsť prácu bez ohľadu na to, v akej oblasti pôsobíte.

placeholder

„LinkedInu dominujú ,biele goliere‘, teda ľudia, ktorí pracujú s počítačom, i preto, že sú digitálne zdatnejší. Sieť však ponúka príležitosti aj pre ľudí s ,manuálnou‘ profesiou. Všimol som si prvé lastovičky – napríklad architektov, ktorí sú tu veľmi úspešní. Ja som robil na LinkedIn vlog o vinárstve. I vďaka tomu som prišiel na to, že bežný používateľ ocení na sieti aj ,manuálnu profesiu‘,“ približuje Plichta. 

Podľa neho to má veľký potenciál, najmä v niektorých regiónoch. Ukazujú to aj čísla z prieskumu, 48 % používateľov je z Bratislavského kraja, no zvyšné regióny zatiaľ zaostávajú. 

Na LinkedIne si budujete značku

LinkedIn nie je nástroj pre ľudí, ktorí si nutne hľadajú prácu. Je i pre tých, ktorí už pracujú či podnikajú, a chcú byť otvorení možnostiam. Oproti životopisu je LinkedIn oveľa dynamickejší. 

„Ak máte dobre vyplnený profil a ste na sieti aktívny, budujete si osobnú značku, a tým si vytvárate viac príležitostí. Ste vďaka tomu na pracovnom trhu menej zraniteľný. Ak by vás čakal ten najhorší scenár – že vás zajtra vyhodia z práce, môžete vyťažiť z toho, že ste na sieti viditeľný. Skôr vás tam niekto osloví,“ radí Plichta, ktorý sa na profily pozerá z dvoch hľadísk – marketingového a technického. 

Dnes zaváži prvý dojem 

Marketingové hľadisko stojí na fakte, že dnes rozhoduje prvý dojem. Doba je rýchla, instantná, „nadpisová“. Ľudia si prečítajú nadpis a kontext už neskúmajú. Preto je podľa Mikiho Plichtu z marketingového hľadiska najdôležitejšie, ako vyzerá vrchná časť profilu. Je to tá, ktorá zahŕňa fotografiu a nadpis. Ním by ste mali jasne odovzdať odkaz, čomu sa venujete a aký je váš prínos. 

LinkedIn už nie je sieť, kde sa prepájajú iba ľudia, ktorí sa fyzicky stretli. Dnes je to virtuálna sieť záujmov, podobná ostatným sociálnym sieťam, kde sledujete iných, často aj neznámych ľudí. Sledujete ich, pretože vytvárajú zaujímavý obsah. 

Preto je úlohou bežného používateľa vytvoriť si atraktívny profil. „Chcete atraktívny profil? Jasne sa prihláste k témam, o ktorých budete rozprávať na sieti. Jasne opíšte svoju užitočnosť. Dajte druhým už v prvom náhľade čo najviac dôvodov, aby sa s vami spojili, sledovali vás. Aby mali dôvod začať konverzáciu,“ radí Plichta.

Dnes zaváži prvý dojem 

Marketingový prístup uplatnite aj pri iných sekciách profilu. Čím viac kategórií vyplníte, čím viac zmysluplného obsahu vytvoríte, tým viac motivujete cudzích ľudí, aby sledovali vás alebo organizáciu, ktorú zastupujete. A čím viac obsahu ľudia „skonzumujú“, tým viac vás či vašu organizáciu spoznajú. To je predpoklad na budovanie dlhodobejšieho vzťahu. 

LinkedIn stavia na organiku a kvalitu

LinkedIn je oproti iným sociálnym sieťam veľmi organický. Do popredia tlačí aktivitu súkromných profilov, ktorá sa nedá sponzorovať. Čím viac informácií mu odovzdáte, tým „radšej“ vás algoritmus bude mať.

Funguje to podobne ako pri webových stránkach. Ak ľudia prídu na váš poloprázdny LinkedIn profil, nudia sa tam a odídu preč, algoritmus vám pridelí menej virtuálnych bodov, než keď máte plný profil, kde je čo pozrieť, skúmať, tráviť čas. To, aký dlhý čas strávia ľudia na profiloch a príspevkoch, je najdôležitejšia metrika. Čím je to dlhšie, tým lepšie budete hodnotený. Algoritmus vás potom bude v mase organických profilov preferovať,“ vysvetľuje Plichta. 

Ako byť na sieti LinkedIn viditeľný?

Do svojho profilu na LinkedIne vypĺňate veľmi podobné údaje ako v klasickom životopise – vzdelanie, pracovné skúsenosti, zručnosti. Riaďte sa tiež podobnými tipmi – píšte stručne, zrozumiteľne, relevantne a bez gramatických chýb. Kým však v životopise musíte zachytiť všetko podstatné na 1 až 2 stranách, LinkedIn vám dá viac priestoru. 

Na LinkedIne je skvelé, že má kategórie. Každý profil má rovnakú štruktúru, no vy sám si viete vybrať, ktorým sekciám bude venovať viac času a pozornosti. A na druhý deň to môžete kompletne upraviťpretože je to online nástroj a je dynamický a flexibilný,“ vysvetľuje Plichta. 

Každý profil má rovnakú štruktúru, no vy sám si viete vybrať, ktorým sekciám bude venovať viac času a pozornosti.

Využite „sociálny dôkaz“ 

LinkedIn obsahuje možnosť preklikov a umožňuje vám veľmi dobre pracovať so sociálnym dôkazom. 

K najväčším výhodám LinkedInu patria odporúčania. Je totiž vnímaný ako najdôveryhodnejšia sociálna sieť, pretože na ňom nekomunikujete len za seba, ale aj za svoju organizáciu. A odporúčanie na najdôveryhodnejšej sociálnej sieti má v internetovom priestore obrovskú váhu,“ upozorňuje Miki Plichta. 

Vo svojom profile sa viete priamo prepojiť s inými organizáciami či ľuďmi. Napríklad pri vzdelaní a pracovných skúsenostiach prepojíte organizácie, kde ste študovali či pracovali. V sekcii „zručnosti“ môžu iní ľudia „potvrdiť“ alebo pridať veci, v ktorých ste dobrý. Do profilu sa tiež dajú pridať publikácie, ocenenia, projekty. A ku všetkým môžete uviesť spolutvorcov. 

Snažte sa na svojom LinkedIne zdieľať čo najviac relevantných a pozitívnych informácií. Dostaňte do profilu čo najviac ľudí, s ktorými ste spolupracovali, ktorí o vás pozitívne hovoria. Ľudia, ktorí váš profil navštívia a budú chcieť s vami rozvíjať vzťah, si môžu pozrieť a vyhľadať niekoho známeho. Ľahšie tak zistia, aký v skutočnosti ste,“ vysvetľuje Plichta.

Používajte aktívny jazyk 

LinkedIn sa od životopisu líši aj jazykom, ktorý by mal byť na tejto sieti aktívnejší. „Dobre zvolený jazyk by som prirovnal k inteligentnému rozhovoru pri káve. Berte ohľad na to, že LinkedIn je sociálna sieť a jazyk, akým vystupujete na sociálnej sieti, má byť menej profesorský, ako je napríklad v životopise,“ približuje Miki Plichta. 

Netvorte preto suchý bodový zoznam toho, kde ste boli a čo ste dosiahli, komunikujte hovorovejším a menej formálnym štýlom.

Buďte relevantný a aktuálny

Informácie v našom profile, najmä v jeho vrchnej sekcii, by mali byť vždy čo najrelevantnejšie a „najčistejšie“. Čím je naše zameranie špecifickejšie, vyhranenejšie a aktuálnejšie už v úvode, tým lepšie. 

„Ľudia majú radi poriadok, nepáči sa im, keď sa niečo ťahá viacerými smermiKeď pôjdete v profile hlbšie, do sekcií s bývalými zamestnaniami a školami, snažte sa opísať projekty zrozumiteľne. Spomeňte, akú stopu ste aj pri bývalých zamestnaniach dosiahli. Majte však na pamäti, že profil má pôsobiť vizuálne a emočne ucelene a byť čo najrelevantnejší,“ radí Plichta.

Dobrým príkladom je sekcia vzdelanie. Hoci ste do školy chodili pred 5, 10 či až 15 rokmi, stále môžete do popredia vytiahnuť kurzy alebo predmety relevantné pre vaše súčasné zameranie. Napíšte, prečo boli pre vás dôležité, čo vám dali do profesného života. Podobne sa dá pristupovať i k ďalšiemu vzdelávaniu. Vzdelanie či časti kariéry, ktoré nie sú úplne relevantné k očakávaniam vytvoreným vo vrchnej časti profilu alebo sú úzko špecializované, nevynechávajte. Na LinkedIne význam majú. Vytvárajú silnú stopu, cez ktorú si budujete vzťahy s bývalými spolužiakmi, učiteľmi či kolegami.

Buďte relevantný a aktuálny

Budovať vzťah môžete aj pomocou Paretovho pravidla. Podľa neho by ste na LinkedIne mali pridávať 80 až 90 % informácií, ktoré súvisia s vašou prácou, a cca 10 % súkromných, teda aktivity, záľuby. Vďaka tomu aj na profesionálnej sociálnej sieti ľahšie ukážete vašu osobnosť,“ dopĺňa. 

Sledujte trendy a využite ich vo svoj prospech 

LinkedIn sa vyvíja a pravidelne prichádza s novinkami. Vďaka nim môžete ľahšie a uveriteľnejšie komunikovať či prezentovať sa. Veľkým trendom, s ktorým dokážeme pracovať na uveriteľnosti a reálnosti, je, že LinkedIn umožňuje nahrať do profilu prezentačné video. 

Ľudia vás budú počuť, vidieť, a to pomôže humanizácii profilu. Sieť smeruje z technického hľadiska k čo najširšiemu využitiu videa. Z toho marketingového zase dáva priestor väčšej uveriteľnosti nielen pri hľadaní práce, ale i vtedy, keď hovoríte o vybranej téme,“ uzatvára Plichta, pre ktorého je video budúcnosť, ktorú nemožno ignorovať. 

Váš názor nás zaujíma

Pomôžte nám robiť Životné momenty ešte kvalitnejšie

* Označené polia sú povinné
www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/zivotne-momenty/kariera-podnikanie/ako-napisat-dobry-zivotopis/