Mobilné aplikácie Tatra banky
Aplikácia Tatra banka
Pokiaľ ste zabudli svoj PID, môžete ho nájsť vo vašom Profile v mobilnej aplikácii Tatra banka, vo vašej zmluvnej dokumentácii (Zmluva o pridelení a zásadách používania identifikačných, autentifikačných a autorizačných prostriedkov), na prihlasovacej stránke Internet bankinguTB po kliknutí na link „Potrebujete PID alebo heslo?“ alebo zavolať na kontaktné centrum DIALOG Live.
TIP: Ak si neviete zapamätať svoj PID, nastavte si v Profile aplikácie možnosť používania svojej emailovej adresy namiesto PIDu.
Ak ste zabudli heslo pre prihlásenie do Internet bankinguTB, môžete si ho obnoviť na prihlasovacej stránke Internet bankingu alebo tak môžete spraviť priamo v procese aktivácie v aplikácii Tatra banka. Pre obnovu hesla budete potrebovať Kartu a čítačkuTB alebo aplikáciu ČítačkaTB.
Domovskú obrazovku (dashboard) si po prihlásení do aplikácie Tatra banka môžete upraviť podľa vlastných predstáv v Nastaveniach aplikácie alebo priamo na obrazovke Domov, cez tlačidlo „Upraviť“.
K dispozícii máte viacero rozličných položiek (widgetov), z ktorých si môžete vybrať a vytvoriť vlastný prehľad podľa toho, ktoré informácie a produkty sú pre vás najdôležitejšie (účet, kreditná karta, úver, DDS, Podielové fondy, kurzový lístok, Spending reportTB a iné).
Nastaviť si môžete aj štvrtú ikonu v spodnom menu. K dispozícii máte Výber z bankomatu, Vyžiadanie peňazí alebo Spending planTB.
Aplikácia je dostupná pre zariadenia s týmito operačnými systémami:
- iOS od verzie 15.0,
- macOS 11.0 alebo novší pre Mac s procesorom Apple M1,
- Android od verzie 9.0
Po 3 nesprávnych zadaniach PINu sa aplikácia deaktivuje. Pre opätovnú aktiváciu je potrebné zadať PID, heslo a kód vygenerovaný funkciou PODPIS z Karty a čítačky alebo aplikácie ČítačkaTB.
Push notifikácie si môžete nastaviť v Nastaveniach aplikácie v časti B-mail. Zároveň je potrebné skontrolovať, či máte v telefóne povolené posielanie push notifikácií pre aplikáciu Tatra banka.
Pozrite si nápomocné video k nastaveniu push notifikácií:
V Nastaveniach aplikácie si môžete aktivovať beh aplikácie na pozadí na maximálne 2 minúty.
Pozrite si prehľadný video návod k nastaveniam:
Prihlasovanie odtlačkom prsta do aplikácie je podmienené výrobcom, modelom a verziou operačného systému. Ak máte nastavený odtlačok prsta v systéme a napriek tomu vám aplikácia Tatra banka neponúka túto možnosť pri prihlásení alebo v nastaveniach, napíšte nám prosím verziu operačného systému a model vášho zariadenia na [email protected] alebo [email protected], aby sme danú situáciu mohli preveriť.
ČítačkaTB
Jednoduché, ale zároveň silné heslo by malo obsahovať kombináciu veľkých a malých písmen, aspoň jednu číslicu a prípadne aj iné znaky. Jednoduchý postup, ako si vyrobiť takéto heslo, je použiť, napríklad, vaše priezvisko, niektoré písmená zadať veľkými písmenami a doplniť číslami, prípadne inými znakmi. Ďalší postup je, napríklad, použiť prvé písmená z nejakej frázy, vety alebo porekadla, ktoré si pamätáte, napríklad „Heslo do mojej čítačky“, čiže „Hdmc“, a doplniť ho číslami, prípadne inými znakmi.
Klienti so smartfónom s operačným systémom Android, iOS, Huawei HMS si aplikáciu ČítačkaTB môžu stiahnuť zo svojho obchodu s aplikáciami.
Internetové pripojenie je potrebné len pre stiahnutie a aktiváciu/aktualizáciu aplikácie. Aplikácia po jej aktivácii nepotrebuje prístup na internet, hlasové ani dátové služby.
Nasnímanie QR kódu vám uľahčuje potvrdenie platby bez nutnosti prepisovania účtov a sumy do aplikácie ČítačkaTB.
V nastaveniach aplikácie si môžete aktivovať Beh aplikácie na pozadí na maximálne 2 minúty.
Tatra banka VIAMO
Áno. Aplikáciu Tatra banka VIAMO môžete používať na viacerých smartfónoch. Bližšie detaily nájdete v časti Aktivácia aplikácie.
Ak máte viacero telefónnych čísel, ďalšie telefónne číslo si môžete jednoducho zaevidovať priamo v aplikácii Tatra banka VIAMO, v záložke Môj Profil.
Každá realizovaná platba sa okrem aplikácie Tatra banka VIAMO a portálu VIAMO zobrazí aj na bankovom výpise z účtu alebo v prehľade platieb v službe Internet bankingTB. Ak používate mobilnú aplikáciu Tatra banka, platba bude zobrazená aj v nej.
V okamihu, keď vám niekto odošle peniaze, príde vám notifikácia.
Prevod peňazí je následne závislý od toho, či ide o vnútrobankový alebo medzibankový prevod. Pri vnútrobankovej platbe dôjde k pripísaniu prostriedkov ihneď. V prípade medzibankovej platby môžu byť prostriedky pripísané ihneď (ak je spracovaná instantne) alebo v závislosti od pravidiel medzibankových prevodov, zvyčajne na druhý deň.
Pokiaľ nie ste zaregistrovaný, peniaze na vás počkajú až týždeň (sedem kalendárnych dní). To znamená, že transakcia vo VIAMO čaká, kým zadáte číslo účtu, na ktoré majú byť doručené peniaze. Po zadaní čísla účtu sa vykoná prevod podľa pravidiel ako pri zaregistrovaných príjemcoch.
Pokiaľ peniaze neprevezmete (nezadáte číslo účtu na portáli www.viamo.sk), transakcia sa nezrealizuje, to znamená, že z účtu odosielateľa peniaze neodídu.
Na prijatie platby nie je potrebné, aby ste museli mať nainštalovanú aplikáciu VIAMO. Na príjem postačuje registrácia príjemcu na www.viamo.sk, kde zadáte telefónne číslo a bankový účet, na ktorý majú chodiť platby. Tento účet môže byť vedený v ktorejkoľvek banke alebo pobočke zahraničnej banky na Slovensku.
Po treťom nesprávnom zadaní PIN kódu sa vaša aplikácia Tatra banka VIAMO deaktivuje. Pre ďalšie používanie aplikácie je potrebné ju opätovne aktivovať.
Pri strate telefónu treba okamžite odobrať zariadenie na portáli www.viamo.sk alebo zablokovať službu zavolaním na DIALOG Live.
Pokiaľ ste pri odosielaní platby zadali nesprávne telefónne číslo, prípadne príjemca platby nemá v profile priradené správne číslo bankového účtu, kontaktujte svoju banku. Tatra banka v rámci reklamačného konania zistí príjemcu mylnej platby a zabezpečí riešenie situácie v súlade so zákonom o bankách.
V prípade problémov s posielaním peňazí kontaktujte Tatra banku cez DIALOG Live.
Pre realizáciu platby je nevyhnutné, aby bol dostatok finančných prostriedkov na bankovom účte. Tatra banka limituje výšku transakcie realizovanej prostredníctvom aplikácie Tatra banka VIAMO. Obmedzenie objemu za obdobie a počtu transakcií je predmetom obchodných podmienok.
Aplikáciu Tatra banka VIAMO je možné deaktivovať z aplikácie Tatra banka VIAMO v menu, prípadne sa dá deaktivovať z portálu v časti BANKOVÉ ÚČTY A APLIKÁCIE, kde vyberiete voľbu ODOBRAŤ ZARIADENIE. Pokiaľ používate aplikáciu Tatra banka VIAMO na viacerých smartfónoch, z menu na portáli www.viamo.sk vyberiete, na ktorom zariadení chcete deaktivovať aplikáciu.
Aplikáciou Tatra banka VIAMO môžete, napríklad, jednoducho dobiť kredit Easy, prispieť na dobročinnosť (Nadácia Tatra banky, Liga proti rakovine), zaplatiť za donáškové a kuriérske služby (GLS, DPD), na zľavových portáloch (Zľava dňa) či na iných e-shopoch (Martinus, EXIsport).
https://www.tatrabanka.sk/sk/pomoc-podpora/casto-kladene-otazky/mobilne-aplikacie/