Bezpečnosť
Naučte sa chrániť si svoje peniaze a prečítajte si viac na Chráňte si svoje financie alebo #predigitalnubezpecnost.
Zneužitie údajov
Odporúčame čo najskôr kontaktovať DIALOG a informovať pracovníka nielen o udalosti, ale aj o podozrivej stránke resp. jej adrese.
Pomôžete tak nám, ako aj ostatným klientom, opakovane predísť takejto udalosti.
DIALOG vykoná úkony na zabránenie zneužitiu vašich platobných nástrojov blokáciu konta alebo blokáciou karty.
Takisto odporúčame zmeniť si heslo do Internet bankinguTB.
Odporúčame čo najskôr kontaktovať a informovať DIALOG Live.
DIALOG Live vykoná úkony na zabránenie zneužitiu vašich platobných nástrojov blokáciu konta. Takisto odporúčame zmeniť si heslo do Internet bankinguTB. V prípade podozrivých platieb cez mobilnú aplikáciu Tatra banka, odporúčame rozpárovať si mobilnú aplikáciu. Môžete tak urobiť prostredníctvom Internet bankinguTB.
Žiaden zamestanec banky nie je oprávnený požadovať od vás prihlasovacie údaje s výnimkou platobných operácii iniciovaných na váš podnet. Ak ste podozrivej osobe takéto údaje prezradili, odporúčame okamžite kontaktovať DIALOG Live na telefónnom čísle *1100 pre zmenu hesla v Internet bankinguTB.
Podozrivý email
Ak takýto email súvisí s vašou bankou alebo platbami prostredníctvom banky, odporúčame kontaktovať DIALOG Live a preposlať email na adresu: [email protected].
Phishingom označujeme podvodný druh komunikácie, najčastejšie falošný email, tváriaci sa dôveryhodne, ktorý sa snaží vzbudiť dojem, že jeho odosielateľom je banka. Grafický výzor správy alebo stránka, na ktorú správa odkazuje, je na prvý pohľad nerozpoznateľný od originálnej bankovej stránky. Pod rôznymi zámienkami, napríklad overením si prístupových údajov, zaslania sumy peňazí na účet, atď. sú od používateľov získavané dôverné informácie.
Bezpečnosť telefónu
Mobilné aplikácie sú navrhnuté tak, aby ani pri strate telefónu nedošlo ku kompromitácii aplikácie. Odporúčame však rozpárovať si danú aplikáciu prostredníctvom Internet bankinguTB alebo cez DIALOG Live.
Mobilné aplikácie neukladajú žiadne osobné alebo prihlasovacie údaje.
Bezpečnosť Internet bankinguTB
Akákoľvek elektronická komunikácia s bankou je šifrovaná.
Ak sa zabudnete odhlásiť z Internet bankinguTB alebo spojenie medzi vaším počítačom a bankou nebude určitý čas aktívne, budete automaticky odhlásení, aby sme iným osobám zabránili získať prístup k vášmu účtu. Štandardne je čas „pobytu“ v Internet bankinguTB nastavený na 5 minút.
Internetové platby kartou
Ak chcete platiť kartou naozaj bezpečne, využite mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo Internet bankingTB. Aplikácia umožňuje vygenerovať jednorazové kartové platobné údaje, ktoré môžete použiť pri platbe obchodníkovi.
https://www.tatrabanka.sk/sk/pomoc-podpora/casto-kladene-otazky/bezpecnost/