Kyber poistenie
Poistite sa pre prípad zneužitia karty, sporu s e-shopom či kyberšikany a v prípade potreby využite asistenčnú službu na telefóne dostupnú 24/7.
Kyber poistenie na dobu neurčitú si môžete zakúpiť online prostredníctvom Tatra banky od UNIQA pojišťovna, a.s., pobočka poisťovne z iného členského štátu.
Spory s e-shopmi
Zneužitie online platieb a transakcií
Kyberšikana
Poškodzovanie online povesti, odcudzenie identity
Tatra banka, a.s. vykonáva finančné sprostredkovanie ako samostatný finančný agent zapísaný v registri NBS pod reg. číslom 34945 pre UNIQA pojišťovna, a.s., pobočka poisťovne z iného členského štátu a pre Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s.
Výhody Kyber poistenia
Denne trávime online v priemere 7 hodín. Kyber poistenie poskytuje pomoc vo forme asistenčnej služby pri riešení ťažkostí na internete.
Čo vám Kyber poistenie poskytne?
- nonstop asistenčnú službu a právne poradenstvo špecialistov ako aktívnu pomoc pri riešení konkrétnych prípadov zneužitia,
- zabezpečí náhradu za nedoručený, poškodený alebo nekompletný tovar, vzniknutú škodu alebo právne zastupovanie v prípade sporu s e-shopom,
- poskytne kompletnú asistenciu v súvislosti s podvodnou online transakciou, uhradí náklady na súdne konanie a zabezpečí právne zastúpenie,
- zabezpečí odstránenie alebo vytesnenie nepravdivých informácií o vás či o vašich blízkych v prípade, ak sa stanete obetou šikany na internete,
- uhradí za vás škodu alebo náklady na právne zastupovanie, poskytne právnu pomoc v prípade, ak vám niekto odcudzí virtuálnu identitu.
- uhradí škody na zdraví a majetku, ktoré spôsobíte vy alebo členovia vašej domácnosti iným osobám.
Poistné krytie
Ak sa stanete obeťou útoku – máte nárok na kompletnú asistenciu pre nápravu, právne služby alebo uhradenie vzniknutých škôd. Poistenie sa týka aj zahraničných e-shopov, ak bol tovar zaslaný z územia členských štátov EÚ, Švajčiarska a Nórska.
V prípade, ak sa asistenčnej službe nepodarí obhájiť záujem klienta, má klient nárok na poistné plnenie pri priamo vzniknutých škodách do výšky 2 000 EUR a právne zastupovanie do výšky 12 000 EUR.
Riziko pri online nákupoch
Napr. v prípade sporu s e-shopom máte nárok na:
- Výplatu náhrady za nedoručený, poškodený alebo nekompletný tovar,
- Úhradu priamo vzniknutých škôd.
Útoky v rámci online platieb
Napr. ak sa stanete obeťou internetových podvodníkov a z účtu vám zmiznú finančné prostriedky, tak máte nárok na:
- Úhradu škody v súvislosti s podvodnou transakciou,
- Úhradu nákladov na súdne konanie.
Poškodzovanie online povesti
Napr. ak sa stanete obeťou kyberšikany alebo ohovárania, tak máte nárok na:
- Odstránenie nepravdivých a poškodzujúcich informácií na internete,
- Vytlačenie nepravdivých informácií z popredných miest vyhľadávačov.
Odcudzenie identity
Napr. v prípade zneužitia osobných údajov na podvodné získanie pôžičky máte nárok na:
- Úhradu vzniknutých škôd,
- Úhradu nákladov na vydanie nových dokladov.
Poistenie zodpovednosti za škodu pre všetkých príslušníkov domácnosti
Napr. ak niektorý z členov domácnosti spôsobí škodu inej osobe, tak má poškodená osoba nárok na:
- Náhradu škôd na živote, zdraví alebo majetku.
Parametre Kyber poistenia
- poistné len 34,89 EUR ročne,
- vstupný vek do poistenia od 18 rokov,
- poistenie sa vzťahuje na poistné udalosti, ktoré vznikli na území členských štátov Európskej únie, Švajčiarska a Nórska,
- poistenie sa uzatvára na dobu neurčitú.
Poistené osoby
Unikátnou výhodou poistenia je, že automaticky kryje nielen vás, ale aj vašich rodinných príslušníkov.
Poistené osoby sú:
- poistená osoba uvedená v poistnej zmluve,
- rodinní príslušníci, ktorí tvoria domácnosť s poistenou osobou (manžel/manželka, druh/družka, deti).
Hlásenie škodovej udalosti
Pre nahlásenie môžete využiť asistenčnú službu
Asistenčná služba je pre vás k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni v slovenskom jazyku. Ak budete potrebovať pomoc, tak neváhajte a kontaktujte pracovníkov asistenčnej služby.
UNIQA ASSISTANCE
Telefónne číslo: +421 2 52 624 362
Číslo poistnej zmluvy potrebné pre hlásenie škodovej udalosti nájdete vo vašej poistnej zmluve, v platobnom doklade, v mobilnej aplikácii Tatra banka alebo prostredníctvom infolinky UNIQA +421 232 600 100.
Často kladené otázky
Pri zneužití platobnej karty je potrebné nahlásiť danú skutočnosť banke a zároveň asistenčnej službe UNIQA. Banka podľa zákona uznáva všetky reklamácie voči transakciám, ktoré klient neautorizoval. V prípade, ak klient autorizoval transakciu, pri ktorej sa domnieva, že mohlo ísť o podvodnú platbu, banka poskytne maximálnu súčinnosť orgánom činným v trestnom konaní. Vyšetrovanie môže trvať dlhšiu dobu, preto ak polícia v čase vyšetrovania vydá potvrdenie o tom, že zo strany klienta nebola porušená bezpečnosť, poisťovňa uhradí klientovi náklady na právne zastupovanie.
Ak si kúpite niečo cez internet a e-shop medzičasom zanikne, pričom vám tovar nebol doručený, Asistenčná služba vám poskytne právnu pomoc a ak sa spor nepodarí vyriešiť do 3 mesiacov, poisťovňa uhradí vzniknutú škodu. Poistenie sa týka všetkých tovarov okrem áut, šperkov, jedla a liekov (pozor: netýka sa služieb).
Ak vám ukradnú doklady a na vaše meno páchateľ napríklad načerpá úver cez internet, poisťovňa uhradí škodu a poskytne právnu pomoc alebo uhradí náklady na právne zastupovanie.
Alebo ak napríklad niekto vo vašom mene požiada verejnosť alebo blízkych o peniaze prostredníctvom internetu (napr. sociálne siete) a ak si poškodení budú škodu nárokovať u vás, asistenčná služba vám poskytne právnu pomoc a uhradí náklady na právne zastupovanie.
Ak niekto bude šikanovať na internete vás, či vaše dieťa, asistenčná služba zabezpečí odstránenie alebo vytesnenie takýchto informácii z internetu. Zároveň spolu s právnikom kontaktuje vlastníka stránky, Google alebo autora príspevkov s cieľom zabezpečiť odstránenie poškodzujúcich informácií (pozor, netýka sa to médií, t. j. denníky, mesačníky, TV a pod.).
https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/sporenie-investovanie-poistenie/kyber-poistenie/