3D Secure
Potvrďte svoje internetové nákupy s 3D Secure kódom, v mobilnej aplikácii Tatra banka, Internet bankinguTB alebo cez nástroj Karta a čítačkaTB a plaťte bezpečnejšie.
Bezpečné platenie na internete
Bezplatné zaslanie overovacieho SMS kódu
Platí pre všetky debetné aj kreditné karty
Široká akceptačná sieť obchodníkov s 3D Secure
Postup pri platení
Zadávanie potrebných údajov z platobnej karty pre platbu na stránke obchodníka sa nemení.
Po zadaní:
- čísla karty,
- platnosti karty a
- trojmiestneho bezpečnostného kódu
vás platobná brána vyzve na overenie platby:
- Toto okno platobnej brány nezatvárajte a pomocou aplikácie Tatra banka alebo Internet bankinguTB platbu potvrďte.
- Po úspešnom overení sa platba sprocesuje na strane obchodníka.
Na stránke obchodníka sa vám zároveň zobrazí potvrdzovacia obrazovka k nákupu s ďalšími inštrukciami.
Pozrite si návod na platenie na internete.
Prečítajte si aj ako predísť najčastejším chybám pri potvrdzovaní platieb:
- Ako úspešne zaplatiť kartou online cez Android
- Ako úspešne zaplatiť kartou online cez iPhone
- Ako úspešne zaplatiť kartou online cez počítač
Pre úspešné platenie a potvrdzovanie platieb musíte mať najnovšiu verziu mobilnej aplikácie Tatra banka a povolené PUSH notifikácie.
Stiahnite si najnovšiu verziu aplikácie:
Postup platenia u obchodníka podporujúceho 3D Secure:
- kliknite na PUSH notifikáciu, ktorú sme vám vygenerovali, otvorte aplikáciu Tatra banka alebo sa v novom okne prehliadača prihláste do Internet bankinguTB
- ktorákoľvek z horeuvedených možností vám automaticky zobrazí platbu kartou, ktorá čaká na vašu autorizáciu
- po kontrole platobných údajov (meno obchodníka, výška transakcie, frekvencia v prípade opakovaných platieb pri predplatnom) si môžete vybrať či danú transakciu autorizujete alebo zamietnete
- po odhlásení z mobilnej aplikácie alebo internet bankingu sa výsledok spracovania platby dozviete na stránke obchodníka
Obchodníci podporujúci 3D Secure majú logá:
U obchodníkov, ktorí nepodporujú 3D Secure môžete platiť ako doteraz iba zadáte údaje z platobnej karty alebo prostredníctvom Tatra banka aplikácie a jednorazového čísla karty.
Často kladené otázky
Pri platbe na internete u obchodníka, ktorý túto službu podporuje, budete vyzvaný na autorizáciu platby.
V závislosti od toho, ktorú verziu 3D Secure protokolu obchodník podporuje, vám bude zaslaná bezplatná SMS správa s 3D Secure kódom alebo vytvorená požiadavka na autorizáciu platby v mobilnej aplikácii Tatra banka alebo Internet bankinguTB.
Autorizácia transakcie je pri každej platbe jedinečná a má obmedzenú platnosť.
Po vašej autorizácii Tatra banka potvrdí obchodníkovi, že ste oprávnený platbu vykonať a vy môžete zaplatiť za nákup. Nemôže sa stať, že za tovar vašou platobnou kartou zaplatí neoprávnená osoba.
K požiadavke na autorizáciu platby príde len v prípade, že obchodník podporuje 3D Secure protokol. Po zadaní údajov z karty (číslo karty, platnosť karty a trojmiestny bezpečnostný kód) budete vyzvaný k autorizácii transakcie, ktorú vykonáte v závislosti od toho, ktorú verziu 3D Secure protokolu obchodník podporuje. Pokiaľ obchodník nepodporuje protokol 3D Secure, platba sa vykoná bez nutnosti autorizácie.
Z dôvodu nariadenia Európskej bankovej autority (EBA) musí byť klient pri autorizovaní transakcie vykonanej v Európskom hospodárskom priestore autentifikovaný jedným alebo viacerými prvkami/faktormi, najmenej z dvoch kategórií:
Kategória/faktor | Prvky, ktoré je možno overiť pri platbách v internetovom prostredí |
---|---|
Vedomosť | Heslo, PIN, Odpovede na dohodnuté konkrétne otázky, ... |
Vlastníctvo | Tokeny, Dynamické bezpečnostné kódy, Mobilné aplikácie, Mobilný telefón klienta |
Charakteristické znaky držiteľa platobnej karty | Biometrické údaje: odtlačky prstov, Face ID |
Prečítajte si viac o Silnej Autentifikácii Klienta (SCA).
Na autorizáciu internetových platieb je potrebné mať s bankou podpísanú Zmluvu o pridelení identifikačných, autentifikačných a autorizačných prostriedkov.
Prostredníctvom aplikácie Tatra banka môžete platiť na internete ešte bezpečnejšie a to vďaka jednorazovému číslu karty, ktoré si jednoducho vygenerujete v aplikácii. Jednorazové číslo karty je použiteľné iba na jednu platbu, t. j. nie je ho možno používať opakovane.
Ako si vygenerovať jednorázové číslo karty?
- Skontrolujte si, či máte v mobile aktívny prístup k internetu.
- Vyberte si zo zoznamu kariet tú, ktorou chcete zaplatiť.
- Kliknite na „Internetová platba“.
- Po potvrdení PINom aplikácia zobrazí jednorazové údaje o karte, ktoré použijete na platbu u obchodníka.
Tip pre vás: Ak nakupujete priamo z telefónu, údaje je možné jednoducho kopírovať. Ak nakupujete z iného zariadenia, údaje o karte odpíšte do formulára obchodníka. Údaje o karte máte k dispozícii aj vo forme notifikácie v hornej lište telefónu.
Skontrolujte si nastavenia karty v Internet bankinguTB, v mobilnej aplikácii Tatra banka alebo kontaktujte call centrum DIALOG Live za účelom preverenia.
Mobilná aplikácia Tatra banka: Detail karty – Možnosti – 3D Secure výnimky – Opakované platby
Internet bankingTB: Nastavenia – 3D Secure výnimky – Opakované platby
Zobrazia sa vám všetky opakované transakcie, ktoré ste potvrdili po 28. 02. 2023.
V aplikácii Tatra banka sú zobrazené údaje, ako ich do banky zaslal obchodník. Odporúčame potvrdzovať len také platby, s ktorými súhlasíte. Potvrdenie opakujúcej sa platby s nekorektnými údajmi môže mať vplyv na uplatnenie prípadnej reklamácie.
https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/platobne-karty/3d-secure/