Profil banky
Inovácie, ktoré menia váš svet. Každý deň.
Prvá súkromná banka na Slovensku
Líder v oblasti asset manažmentu, firemného a privátneho bankovníctva
Viac ako 300 ocenení od 30 vyhlasovateľov
Súčasť najsilnejšej rakúskej bankovej skupiny RBI Group
Líder v inováciách
Prísľubom značky Tatra banka je byť lídrom v inováciách a klientom pravidelne prinášať užitočné novinky, ktoré im zjednodušia život.
Top inovácie posledných 10 rokov:
- Rok 2024: detská mobilná aplikácia TABI
- Rok 2023: Spending planTB
- Rok 2022: okamžité platby
- Rok 2021: Lite verzia mobilnej aplikácie Tatra banka
- Rok 2020: online otváranie účtov pre živnostníkov
- Rok 2019: chatbot AdamTB
- Rok 2018: Tvárová biometriaTB
- Rok 2016: druhá generácia platenia mobilom
- Rok 2015: online bankovníctvo v inteligentných hodinkách
- Rok 2014: výber z bankomatu mobilom
Banka, ktorá udáva trendy
Pri pohľade do minulosti vidíme, že mnoho produktov a služieb, ktoré dnes už považujeme za samozrejmosť, priniesla na trh práve Tatra banka. Málokto si spomenie, že taký bežný produkt ako kreditnú kartu či službu internet banking predstavila ako prvá na Slovensku práve Tatra banka.
Ocenenia
Tatra banka vznikla v roku 1990 a počas svojej existencie získala viac ako 300 ocenení od 30 vyhlasovateľov.
Pozrite si kompletný zoznam našich najprestížnejších ocenení.
Misia, vízia a hodnoty Tatra banky
Misia
Meníme inovácie, respektíve jednoduché bankovníctvo na výnimočnú skúsenosť našich klientov.
Vízia
Sme najviac odporúčanou bankovou skupinou na Slovensku.
Hodnoty
- Náročnosť
- Tvorivosť
- Odvaha
- Partnerstvo
Stratégia jasne určuje smerovanie našej banky
Pred rokmi sme sa v našej banke zamerali na inovácie a vybudovali sme si tak výraznú konkurenčnú výhodu, ktorá nám vo svete neustálych exponenciálnych zmien a nejednoznačnosti, ktorú to so sebou prináša, pomáha rýchlo sa adaptovať na nové podmienky. Prijímame to zároveň ako výzvu a príležitosť aktívne sa podieľať na formovaní našej budúcnosti.
V našej aktuálnej stratégii sa naďalej zameriavame na inovácie, ale našu pozornosť sústredíme na to, akú hodnotu tým prinášame našim klientom. Pretože v konečnom dôsledku je to klient, ktorý rozhoduje o našom úspechu. Chceme sa preto zamerať na inovácie s jasnou pridanou hodnotou pre klienta a s potenciálom prinášať výnimočnú klientsku skúsenosť, dokonca aj nad rámec tradičného bankového podnikania. Customer experience, komplexný prístup k interakcii klienta s našimi produktami a službami, definujeme pre obe naše značky a dcérske spoločnosti, ktoré tak môžu prinášať výnimočnú skúsenosť špecificky pre svojich klientov.
Pravidelné cykly
V kontexte definície a tvorby stratégie fungujeme v našej banke v pravidelných cykloch. Sú obdobia, kedy sa systematicky zastavíme, zrekapitulujeme to, čo sa nám podarilo, rozhliadneme sa okolo seba a snažíme sa navnímať trendy, ktoré by sme mali zachytiť, aby sme sa hýbali správnym smerom.
Preto, aby sme predišli riziku, že budeme na veci nazerať len našou optikou a neuchádzal nám dôležitý kontext, si prizývame top expertov, ktorí nás procesom formulácie stratégie vedú a takpovediac „dozerajú“ na tvorbu kľúčových elementov.
Expertní konzultanti
Aktuálnu Stratégiu 20.25 sme tvorili v spolupráci s Felixom Oberholzer-Gee, profesorom stratégie na Harvard Business School, ktorý popri svojej akademickej kariére spolupracuje so svetovými firmami a pomáha im definovať ich rastovú stratégiu.
Veľmi nás teší, že si p. Oberholzer ocenil úroveň našej práce a výsledkov. Sme totiž súčasťou jeho najnovšej knihy s názvom „Better, Simpler Strategy: A Value-Based Guide to Exceptional Performance“. Aj na príklade Tatra banky p. Oberholzer vysvetľuje dôležitosť zmysluplnej stratégie založenej na dobrom porozumení trhu, jej komunikácii a udržiavaní pri živote tak, aby jej každý zamestnanec mohol porozumieť a identifikovať sa s ňou.
The Book of The Bank
Hotovú stratégiu následne zhmotníme do podoby knihy, ktorú voláme The Book of The Bank. Dostane ju každý zamestnanec banky, aj preto je pre nás dôležité formulovať stratégiu tak, by bola jednoduchá, pochopiteľná a zrozumiteľná. Pozostáva z troch knižiek, ktoré predstavujú rovnaký obsah inou formou.
Prispôsobujeme sa tak individuálnym potrebám každého z kolegov, či už preferuje informácie v širšom kontexte (časť I), heslovite (časť II) alebo na úrovni vizuálneho vnemu prostredníctvom fotografií (časť III). Ten istý príbeh inými očami. Takto môžu zamestnanci aj svojim blízkym doma jednoducho vysvetliť, o čom je naša banka a kam smeruje.
Roadmapa
Mať premyslenú stratégiu je samozrejme dôležité. Ale bez dôslednej implementácie by stratégia sama o sebe nemala veľký význam. V našej banke používame rôzne mechanizmy, aby sme dostali našu stratégiu z „papiera“ do života. Základným exekučným nástrojom, ktorý používame ako hlavné kormidlo, je naša strategická roadmapa. Pomáha nám pravidelne sledovať strategické aktivity a kľúčové ukazovatele alebo tzv KPIs (z anglického Key Performance Indicators), ktoré sa zameriavajú na klientov aj zamestnancov.
Roadmapa nám zásadným spôsobom pomáha podporovať spoluprácu medzi tímami a tiež porozumieť tomu, ako každý z nás prispieva k úspechu našej stratégie.
Kvartálny takt
Vyhodnocovanie aktivít na roadmape je súčasťou kvartálnych, alebo 90-dňových cieľov – voláme to kvartálny takt. Jeho súčasťou je aj kvartálne zlaďovanie priorít a plánovanie projektov a požiadaviek, vyžadujúcich si IT dodávky.
Na tomto „magickom“ trojuholníku sú tri kľúčové aktivity, ktoré sa v našej banke odohrávajú každý kvartál.
Demo day je event streamovaný do celej banky, kde kolegovia prezentujú novinky vo forme prototypov alebo finálnych riešení.
Plánovanie spočíva v prioritizácii požiadaviek vyžadujúcich si IT dodávky.
Vyhodnotenie znamená odpočet aktivít, ktoré sú uvedené na strategickej roadmape a mali sa v uplynulom kvartáli zrealizovať a ako sa nám v nich darilo.
20.25
Našou ambíciou v rámci našej aktuálnej stratégie nie je len vytvárať pozitívnu klientsku skúsenosť. Chceme ísť za tieto hranice – stať sa najodporúčanejšou bankovou skupinou na trhu, a to práve vďaka výnimočnej skúsenosti našich klientov. Každý z nás je jedinečný a má svoju špecifickú rolu v tom, ako ovplyvňuje skúsenosť našich klientov. Bez ohľadu na to, kto sme a na akej pozícii v banke pracujeme, sme článkom obrovskej reťaze, na konci ktorej je klient.
Pozrite sa spolu s nami do budúcnosti najviac odporúčanej bankovej skupiny na Slovensku. Budeme radi, ak sa k nám pridáte – pozrite si voľné pozície v našej banke.
Prístup k zodpovednému podnikaniu
V Tatra banke si uvedomujeme, akú kľúčovú rolu zohrávajú finančné inštitúcie nielen v ekonomike, ale aj v oblasti udržateľnosti. Banky požičiavajú peniaze, investujú ich, spravujú aktíva a poskytujú finančné služby, preto je potrebné sa k financiám stavať zodpovedne a udržateľne. Náš dosah je nielen ekonomický, ale dokážeme ovplyvňovať aj napĺňanie globálnych cieľov trvalej udržateľnosti. Preto je prístup banky k tejto téme veľmi aktívny, či už ide o zodpovedné podnikanie alebo o bankové služby. Detailnejšie informácie a konkrétne kroky Tatra banky na poli trvalej udržateľnosti nájdete na www.premodruplanetu.sk.
Tatra banka Group
Tatra Leasing
Financovanie hnuteľných a nehnuteľných predmetov, nákladných vozidiel a nehnuteľností.
Tatra Asset Management
Líder na trhu podielových fondov na Slovensku.
DDS Tatra banky
Konečne dôchodok na úrovni.
Identifikačné údaje
Obchodné meno: | Tatra banka, a.s. |
Sídlo: | Hodžovo námestie 3, 811 06 Bratislava 1 |
Právna forma: | akciová spoločnosť |
Register: | Obchodný register Mestského súdu Bratislava III |
Číslo zápisu: | oddiel Sa, vložka č. 71/B |
IČO: | 00 686 930 |
DIČ: | 2020408522 |
IČ DPH: | SK7020000944 |
Adresa elektronickej pošty: | [email protected] |
Orgán dohľadu a sídlo: | Národná banka Slovenska, Imricha Karvaša 1, 813 25 Bratislava |
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/o-tatra-banke/