1. O banke
  2. /
  3. Chráňte si svoje financie

Chráňte si svoje financie

Venujte zvýšenú pozornosť ochrane vašich citlivých udajov:

  • pri výbere z bankomatu
  • pri e-mailovej komunikácii
  • pri telefonických rozhovoroch

Phishing

Phishing je forma útoku, pri ktorom sa útočník vydáva za dôveryhodnú osobu, s cieľom získať citlivé údaje. Najčastejšie má formu podvodného e-mailu alebo SMS správy, obsahujúcej odkaz na podvodnú stránku.

V prípade prijatia podozrivého e-mailu alebo SMS správy, vás prosíme o ich preposlanie na adresu: [email protected].

Podvodný e-mail sa javí, akoby bol zaslaný Tatra bankou, no môže obsahovať určité podozrivé znaky:

--- WJdocId-3866 ---

Podvodná webová stránka sa podobá na originálnu stránku Tatra banky, preto:

odporúčame nepreklikávať sa na stránku Internet bankinguTB cez Google alebo iný typ vyhľadávača, ani nikdy neklikať na odkazy do Internet bankinguTB z doručeného e-mailu, alebo inej formy zaslanej komunikácie.

Do Internet bankinguTB sa prihlasujte výlučne:

Podvodná stránka je často umiestnená na doméne, ktorá je veľmi podobná originálnej doméne. Príklady podvodných domén:
https://moja-tatrabanlka.online/
https://moya-tatrabankling.online/
https://moja-tatrabanklng.online/
https://moja-tatrabankia.digital/

Upozornenie!

Vždy si skontrolujte adresný riadok prehliadača, kde musí byť napísaná výlučne adresa moja.tatrabanka.sk a zobrazený zatvorený zámok ako symbol zabezpečenia.

--- WJdocId-51907 ---

Ako postupovať pri hrozbe phishingu

Klientom odporúčame zvýšenú obozretnosť. Na podvodné e-maily a iné druhy správ za žiadnych okolností nereagujte, neklikajte na odkazy v texte, ani neotvárajte prílohy e-mailu.

Ako postupovať pri hrozbe phishingu

V prípade, že ste údaje na podvodnej stránke vyplnili, odporúčame vám okamžite nás kontaktovať prostredníctvom DIALOG Live *1100 .

Skimming

Skimming platobných kariet je typ podvodu, pri ktorom sa páchatelia snažia získať údaje z platobnej karty a PIN kód. Následne vytvoria duplikát karty, s ktorým najčastejšie vyberajú hotovosť z bankomatov v zahraničí.

Údaje z platobnej karty zväčša získavajú páchatelia inštaláciou špeciálnych zariadení najmä na bankomaty.

Ukážka podvodného bankomatu

  • skrytá čítačka magnetického prúžku platobnej karty
  • skrytá kamera alebo falošná klávesnica zaznamenáva PIN

Zaznamenávanie dát z platobných kariet

Alternatívou skimmingu na bankomatoch je zaznamenávanie dát z platobných kariet pri platení u obchodníka alebo v reštaurácii. Takto získané údaje (bez PINu) slúžia na nákupy cez internet.

Ukážka podvodného bankomatu

Zaznamenávanie dát z platobných kariet

Odporúčania Tatra banky

Technológie

Aj pri zavádzaní moderných technológií robíme maximum pre to, aby vaše peniaze boli u nás chránené. Aby sme zvýšili bezpečnosť prístupu k peniazom prostredníctvom platobných kariet, zaviedli sme viaceré opatrenia, týkajúce sa kariet, bankomatov či prihlásenia sa do Internet bankinguTB.

  • Technológia Chip & PIN
    Chip & PIN predstavuje bezpečnejšiu formu platenia a bol vyvinutý tak, aby chránil držiteľov kariet, ako aj účastníkov v platobnom reťazci. Základný rozdiel predstavuje tzv. smart čip (inteligentný čip), ktorý zabezpečuje vyspelejšiu formu uchovania informácií ako magnetický prúžok.
  • Monitoring transakcií
    Vaše transakcie realizované kartou neustále monitorujeme a tým vás chránime. V rámci našich aktivít sa môžete stretnúť s telefonátom od bankového odborníka, ktorý si u vás v záujme ochrany vašich peňazí preverí niektorú platbu kartou.
  • Bezpečnejšie bankomaty
    Vďaka mechanickým zábranám sú bankomaty Tatra banky bezpečnejšie. Novinkou je aj riadený pohyb karty počas zasúvania a vydávania karty, ktorý znemožní načítanie údajov z magnetického prúžku platobnej karty neautorizovaným zariadením.

    Držiteľ karty má možnosť nepretržite kontrolovať transakcie realizované platobnou kartou prostredníctvom:  
    • Internet bankinguTB - prehľad o transakciách a aktuálnom zostatku na účte
    • b-mailu - informácie o každej transakcii formou SMS do vášho mobilu alebo e-mailu do vašej schránky
    • kontaktného centra DIALOG Live - 24-hodinový informačný a proaktívny servis
  • Mobilná aplikácia Tatra banka a Internet bankinguTB
    Poskytujú okamžitý prehľad o aktuálnom zostatku a pohyboch na účte a platobných kartách.
  • Push notifikácie a b-mailové správy
    Informácie o každej vykonanej transakcii formou push notifikácie, alebo SMS správy do vášho mobilu alebo e-mailu do vašej schránky.
  • Kontaktné centrum DIALOG Live
    24-hodinový informačný a proaktívny servis pre riešenie akýchkoľvek problémov súvisiacich s podozrivými aktivitami, alebo správami, ktoré sa týkajú vami využívaných bankových prístupov, produktov, alebo služieb.

Často kladené otázky


--- WJdocId-14654 ---
--- WJdocId-14657 ---
--- WJdocId-14655 ---
--- WJdocId-14659 ---
--- WJdocId-14656 ---
--- WJdocId-14658 ---
--- WJdocId-14660 ---
--- WJdocId-14661 ---
--- WJdocId-14662 ---
--- WJdocId-14663 ---

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/chrante-si-svoje-financie/