Chráňte si svoje financie
Venujte zvýšenú pozornosť ochrane vašich citlivých udajov:
- pri výbere z bankomatu
- pri e-mailovej komunikácii
- pri telefonických rozhovoroch
Phishing
Phishing je forma útoku, pri ktorom sa útočník vydáva za dôveryhodnú osobu, s cieľom získať citlivé údaje. Najčastejšie má formu podvodného e-mailu alebo SMS správy, obsahujúcej odkaz na podvodnú stránku.
V prípade prijatia podozrivého e-mailu alebo SMS správy, vás prosíme o ich preposlanie na adresu: [email protected].
Podvodný e-mail sa javí, akoby bol zaslaný Tatra bankou, no môže obsahovať určité podozrivé znaky:
Kliknutím na odkaz v texte mailu sa klient dostáva na podvodnú webovú stránku, kde má zadať svoje citlivé údaje.
Podvodná webová stránka sa podobá na originálnu stránku Tatra banky, preto:
odporúčame nepreklikávať sa na stránku Internet bankinguTB cez Google alebo iný typ vyhľadávača, ani nikdy neklikať na odkazy do Internet bankinguTB z doručeného e-mailu, alebo inej formy zaslanej komunikácie.
Do Internet bankinguTB sa prihlasujte výlučne:
- priamo napísaním URL adresy https://moja.tatrabanka.sk do adresného riadku prehliadača
- presmerovaním z web stránky Tatra banky www.tatrabanka.sk
- alebo si URL adresu https://moja.tatrabanka.sk uložte medzi svoje obľúbené stránky.
Podvodná stránka je často umiestnená na doméne, ktorá je veľmi podobná originálnej doméne. Príklady podvodných domén:
https://moja-tatrabanlka.online/
https://moya-tatrabankling.online/
https://moja-tatrabanklng.online/
https://moja-tatrabankia.digital/
Upozornenie!
Vždy si skontrolujte adresný riadok prehliadača, kde musí byť napísaná výlučne adresa moja.tatrabanka.sk a zobrazený zatvorený zámok ako symbol zabezpečenia.
Po kliknutí na ikonu zámku, označujúceho zabezpečenú stránku, si skontrolujte certifikát. Certifikát pre Internet banking Tatra banky je vydávaný výlučne pre doménu moja.tatrabanka.sk, certifikačnou autoritou DigiCert Inc.
Ako postupovať pri hrozbe phishingu
Klientom odporúčame zvýšenú obozretnosť. Na podvodné e-maily a iné druhy správ za žiadnych okolností nereagujte, neklikajte na odkazy v texte, ani neotvárajte prílohy e-mailu.
V prípade, že ste údaje na podvodnej stránke vyplnili, odporúčame vám okamžite nás kontaktovať prostredníctvom DIALOG Live *1100 .
Skimming
Skimming platobných kariet je typ podvodu, pri ktorom sa páchatelia snažia získať údaje z platobnej karty a PIN kód. Následne vytvoria duplikát karty, s ktorým najčastejšie vyberajú hotovosť z bankomatov v zahraničí.
Údaje z platobnej karty zväčša získavajú páchatelia inštaláciou špeciálnych zariadení najmä na bankomaty.
Ukážka podvodného bankomatu
- skrytá čítačka magnetického prúžku platobnej karty
- skrytá kamera alebo falošná klávesnica zaznamenáva PIN
Zaznamenávanie dát z platobných kariet
Alternatívou skimmingu na bankomatoch je zaznamenávanie dát z platobných kariet pri platení u obchodníka alebo v reštaurácii. Takto získané údaje (bez PINu) slúžia na nákupy cez internet.
Odporúčania Tatra banky
Technológie
Aj pri zavádzaní moderných technológií robíme maximum pre to, aby vaše peniaze boli u nás chránené. Aby sme zvýšili bezpečnosť prístupu k peniazom prostredníctvom platobných kariet, zaviedli sme viaceré opatrenia, týkajúce sa kariet, bankomatov či prihlásenia sa do Internet bankinguTB.
-
Technológia Chip & PINChip & PIN predstavuje bezpečnejšiu formu platenia a bol vyvinutý tak, aby chránil držiteľov kariet, ako aj účastníkov v platobnom reťazci. Základný rozdiel predstavuje tzv. smart čip (inteligentný čip), ktorý zabezpečuje vyspelejšiu formu uchovania informácií ako magnetický prúžok.
-
Monitoring transakciíVaše transakcie realizované kartou neustále monitorujeme a tým vás chránime. V rámci našich aktivít sa môžete stretnúť s telefonátom od bankového odborníka, ktorý si u vás v záujme ochrany vašich peňazí preverí niektorú platbu kartou.
-
Bezpečnejšie bankomatyVďaka mechanickým zábranám sú bankomaty Tatra banky bezpečnejšie. Novinkou je aj riadený pohyb karty počas zasúvania a vydávania karty, ktorý znemožní načítanie údajov z magnetického prúžku platobnej karty neautorizovaným zariadením.
Držiteľ karty má možnosť nepretržite kontrolovať transakcie realizované platobnou kartou prostredníctvom:- Internet bankinguTB - prehľad o transakciách a aktuálnom zostatku na účte
- b-mailu - informácie o každej transakcii formou SMS do vášho mobilu alebo e-mailu do vašej schránky
- kontaktného centra DIALOG Live - 24-hodinový informačný a proaktívny servis
-
Mobilná aplikácia Tatra banka a Internet bankinguTBPoskytujú okamžitý prehľad o aktuálnom zostatku a pohyboch na účte a platobných kartách.
-
Push notifikácie a b-mailové správyInformácie o každej vykonanej transakcii formou push notifikácie, alebo SMS správy do vášho mobilu alebo e-mailu do vašej schránky.
-
Kontaktné centrum DIALOG Live24-hodinový informačný a proaktívny servis pre riešenie akýchkoľvek problémov súvisiacich s podozrivými aktivitami, alebo správami, ktoré sa týkajú vami využívaných bankových prístupov, produktov, alebo služieb.
Často kladené otázky
Odporúčame čo najskôr kontaktovať DIALOG a informovať pracovníka nielen o udalosti, ale aj o podozrivej stránke resp. jej adrese.
Pomôžete tak nám, ako aj ostatným klientom, opakovane predísť takejto udalosti.
DIALOG vykoná úkony na zabránenie zneužitiu vašich platobných nástrojov blokáciu konta alebo blokáciou karty.
Takisto odporúčame zmeniť si heslo do Internet bankinguTB.
Ak takýto email súvisí s vašou bankou alebo platbami prostredníctvom banky, odporúčame kontaktovať DIALOG Live a preposlať email na adresu: [email protected].
Odporúčame čo najskôr kontaktovať a informovať DIALOG Live.
DIALOG Live vykoná úkony na zabránenie zneužitiu vašich platobných nástrojov blokáciu konta. Takisto odporúčame zmeniť si heslo do Internet bankinguTB. V prípade podozrivých platieb cez mobilnú aplikáciu Tatra banka, odporúčame rozpárovať si mobilnú aplikáciu. Môžete tak urobiť prostredníctvom Internet bankinguTB.
Mobilné aplikácie sú navrhnuté tak, aby ani pri strate telefónu nedošlo ku kompromitácii aplikácie. Odporúčame však rozpárovať si danú aplikáciu prostredníctvom Internet bankinguTB alebo cez DIALOG Live.
Žiaden zamestanec banky nie je oprávnený požadovať od vás prihlasovacie údaje s výnimkou platobných operácii iniciovaných na váš podnet. Ak ste podozrivej osobe takéto údaje prezradili, odporúčame okamžite kontaktovať DIALOG Live na telefónnom čísle *1100 pre zmenu hesla v Internet bankinguTB.
Phishingom označujeme podvodný druh komunikácie, najčastejšie falošný email, tváriaci sa dôveryhodne, ktorý sa snaží vzbudiť dojem, že jeho odosielateľom je banka. Grafický výzor správy alebo stránka, na ktorú správa odkazuje, je na prvý pohľad nerozpoznateľný od originálnej bankovej stránky. Pod rôznymi zámienkami, napríklad overením si prístupových údajov, zaslania sumy peňazí na účet, atď. sú od používateľov získavané dôverné informácie.
Mobilné aplikácie neukladajú žiadne osobné alebo prihlasovacie údaje.
Akákoľvek elektronická komunikácia s bankou je šifrovaná.
Ak chcete platiť kartou naozaj bezpečne, využite mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo Internet bankingTB. Aplikácia umožňuje vygenerovať jednorazové kartové platobné údaje, ktoré môžete použiť pri platbe obchodníkovi.
Ak sa zabudnete odhlásiť z Internet bankinguTB alebo spojenie medzi vaším počítačom a bankou nebude určitý čas aktívne, budete automaticky odhlásení, aby sme iným osobám zabránili získať prístup k vášmu účtu. Štandardne je čas „pobytu“ v Internet bankinguTB nastavený na 5 minút.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/chrante-si-svoje-financie/