Premium APITB – platby
Hľadáte spôsob ako zrýchliť a zautomatizovať zadávanie platieb?
Využite možnosť platby cez API rozhranie a zadávajte platby automaticky bez potreby vstupovať do bankovej aplikácie.
Základné informácie
Služba Premium APITB - platby prepojí vašu aplikáciu so systémom banky cez API rozhranie. Vďaka tomuto prepojeniu dokážete zadávať platobné príkazy priamo z vášho účtovného systému alebo akejkoľvek inej aplikácie podľa vašej potreby. Môžete zadávať štandardné jednorazové SEPA platby, okamžité platby alebo zahraničné platby vo formáte JSON a XML Pain .001. Služba Premium API umožňuje zadávanie aj dávkovej platby a dávkovej okamžitej platby vo formáte XML Pain .001.
Pozrite si záznam z webináru k službe Premium API, kde sa dozviete základné informácie o tejto službe, čo služba ponúka a ako dokáže podnikateľom uľahčiť život.
Využite výhody, ktoré poskytuje naša služba:
- komfortný a rýchly spôsob zadávania platieb cez účtovný systém alebo inú aplikáciu,
- možnosť kombinovať okamžité a SEPA platby v rámci jednej dávky,
- odoslanie okamžitých platieb v priebehu niekoľkých sekúnd,
- komunikácia s bankou cez zabezpečené API rozhranie,
- okamžitý prehľad o stave platieb,
- automatizácia procesu zadávania platieb a zníženie chybovosti,
- služba dostupná 24 hodín denne.
- BONUS - služba Premium API umožňuje platby z účtov iných bánk (ČSOB SK, SLSP, VÚB, Raiffeisen SK, UniCredit SK)
Postup pre získanie služby
Poskytujeme dve možnosti, ako využívať našu službu:
1. Prístup cez aplikáciu Premium APITB partnera
Ak nechcete strácať čas implementáciou alebo nemáte skúsenosti s využívaním API rozhraní, môžete službu používať v aplikácii jedného z našich partnerov.
Ako si službu aktivovať?
- Vyberte si zo zoznamu Premium APITB partnerov.
- Prihláste sa alebo zaregistrujte sa do aplikácie partnera.*
- Zadajte platbu podľa návodu v aplikácii.
*Pre dokončenie registrácie môže od vás aplikácia vyžadovať súhlas s podmienkami využívania. Tieto podmienky si určuje výhradne partner služby.
Výhody:
- okamžitý prístup k službe
- žiadne náklady na implementáciu
- nie je potrebná znalosť API rozhrania
2. Prístup cez vlastnú aplikáciu
Službu môžete využívať aj prostredníctvom vlastnej aplikácie.
Ako si službu aktivovať?
- Zaregistrujte sa na našom Developer portáli.
- Po schválení registrácie vám zašleme notifikačný e-mail.
- Prihláste sa do Developer portálu a vytvorte si novú aplikáciu.
- Otestujte si funkčnosť v našom testovacom prostredí (Sandbox).
- Požiadajte o prístup do produkčného prostredia zaslaním žiadosti na [email protected].
- Budeme vás kontaktovať, aby sme si s vami dohodli podmienky používania služby Premium APITB- platby.
- Podpíšete zmluvy v pobočke alebo cez vášho relationship manažéra.
- Dostanete notifikačný e-mail o povolení prístupu do produkčného prostredia.
- Služba je úspešne aktivovaná.
Výhody:
- zadávanie platieb cez aplikáciu podľa vlastného výberu
- riešenie je na mieru prispôsobené potrebám klienta
Podmienky využívania služby pre oba typy prístupov:
- byť majiteľom podnikateľského účtu v Tatra banke a spoločnosti registrovanej v OR SR alebo ŽR SR,
- osoba, ktorá bude zadávať platbu, musí disponovať príslušnými oprávneniami k danému účtu v zmysle zmluvy uzavretej s bankou (Zmluvy o IAAP).
Priebeh platby
Zadávanie platby* je veľmi jednoduché a bezpečné. Stačí prejsť 5 krokov:
- Prihlásite sa do vašej aplikácie alebo do aplikácie jedného z našich partnerov.
- Vyplníte potrebné údaje k platbe.
- Po zadaní platby budete presmerovaný na náš bankový portál**, kde sa prihlásite štandardným spôsobom ako do internet bankingu**.
- Zobrazí sa vám predvyplnený platobný príkaz, ktorý môžete potvrdiť rovnakým spôsobom ako v Internet bankingu**
- Po jej potvrdení budete presmerovaný naspäť do aplikácie s informáciou o výsledku platby.
*Platí iba pre účty z Tatra banky - Pre zadanie jednorazových platobných príkazov je potrebné mať aspoň jeden platobný účet vedený v Tatra banke, a súčasne mať k danému účtu oprávnenie využívať službu Internet bankingTB v takom rozsahu, ktorý umožňuje samostatné disponovanie s finančnými prostriedkami.
Vytvoriť dávkový súbor s platobnými príkazmi môže ktorákoľvek oprávnená osoba určená k danému platobnému účtu. Ak má oprávnená osoba súčasne k danému účtu oprávnenie využívať službu Internet bankingTB v takom rozsahu, ktorý umožňuje samostatné disponovanie s finančnými prostriedkami, môže dávkový súbor s platobnými príkazmi priamo zadať (tzn. autorizovať, podpísať) a tým odoslať na spracovanie do banky. Ak oprávnená osoba také oprávnenia k danému účtu nemá, môže dávkový súbor s platobnými príkazmi odoslať na zadanie (tzn. autorizáciu, podpísanie) do Internet bankingu ďalších oprávnených osôb. **Prihlasovanie prebehne v bankovom portáli/ internet bankingu banky podľa zvoleného účtu odosielateľa.
Partneri
Jednoduchý a intuitívny online systém uľahčujúci podnikateľom vystavovanie faktúr a správu nákladov. Došlé faktúry od dodávateľov si zaevidujete do SuperFaktúry a odtiaľ rovno zadáte platobné príkazy. Trebárs aj všetky naraz.
SuperFaktúra je dostupná aj ako vysoko hodnotená mobilná aplikácia. Automatické načítanie údajov podľa názvu alebo IČO klienta, faktúry v cudzích jazykoch a fakturačných menách, evidencia nákladov, automatické párovanie platieb, prehľady a tiež prístup pre účtovníka, ktorý si doklady stiahne sám, kedykoľvek ich bude potrebovať.
POHODA je komplexný účtovný a ekonomický software pre malé, stredné a veľké firmy z radov fyzických i právnických osôb. Umožňuje viesť podvojné i jednoduché účtovníctvo pre neobmedzený počet subjektov a vyhovie platcom i neplatcom DPH. Systém je odvetvovo neutrálny a vhodný pre živnostníkov, podnikateľov a spoločnosti, ktoré sa zaoberajú výrobou, obchodom i poskytovaním služieb. V programe POHODA umožňuje sada funkcií pre homebanking vytvárať a spracovávať súbory, ktoré sú používané na prenos údajov medzi bankou a klientom. Prostredníctvom služby Tatra banka Premium API je možné sťahovať reálne pohyby na účte do programu POHODA priamo a v aktuálnom čase. Online komunikácia sa týka i SEPA príkazu na úhradu, ktorý sa v rámci služby Tatra banka Premium API priamo odosiela do Tatra banky a po presmerovaní z Pohody v Internet bankingu Tatra banky je možné vykonať aj jeho autorizáciu a podpísanie.
Spoločnosť aMusevity, s. r. o. je moderná, plne digitálna účtovná firma, ktorá prináša prostredníctvom svojej zákazníckej zóny plne digitálne rozhranie a užívateľsky prívetivé výstupy z účtovníctva. Vďaka aMusevity - zákazníckej zóne klient šetrí svoj čas a získava vždy aktuálny prehľad o hospodárení svojej spoločnosti.
Spoločnosť ANASOFT vyniká pri tvorbe sofvérových riešení a technologických inovácií, ktoré podporujú digitálnu transformáciu podnikov. Portfólio zahŕňa komplexné podnikové informačné ERP systémy. FINUS pre riadenie subjektov rôzneho typu a systém pre správu nehnuteľností DOMUS, v ktorom je spravovaných viac ako 850 000 bytových a nebytových priestorov. Sú k dispozícii prostredníctvom mobilných aplikácií eFINUS a eDOMUS. Jednotlivé systémové moduly riadia ekonomicko-finančné, personálne a mzdové procesy pre obchodné firmy, správcovské spoločnosti, výrobcov tepla, personálne agentúry či právnické firmy.
Doklado je aplikácia na digitálne spracovanie bločkov a faktúr pre podnikateľov a účtovníkov. Umožňuje plnú digitalizáciu účtovníctva, bez potreby papierového archívu. Prostredníctvom neobmedzeného digitálneho archívu podnikatelia ukladajú a odovzdávajú doklady účtovníkom priebežne. Bločky a faktúry sú automaticky archivované a vyťažovane do dátovej formy, pripravené na export do účtovníctva. Pomocou mobilnej aplikácie užívatelia archivujú bločky aj faktúry, za pár sekúnd. Doklado ponúka neobmedzený počet užívateľov a firiem v jednom užívateľskom účte. Zjednodušenie a zrýchlenie spracovania dokladov o viac ako 50 %.
Spoločnosť HT Solution s.r.o. už 20 rokov implementuje podnikový informačný systém eso/es, ktorý je určený pre stredné a väčšie spoločnosti a svojim rozsahom pokrýva podnikové procesy od nákupu cez skladové hospodárstvo, výrobu, predaj a expedíciu až po financie. Všetky moduly sú integrované do jedného celku a okrem štandardných funkcií je systém vybavený množstvom doplnkových modulov ako CRM, WMS, eMotion, eDelivery a pod. To celé je podporené kvalitným kontrolingom, dnes nevyhnutným pre rýchle a správne rozhodovanie, dostupným kdekoľvek cez notebook či mobilný telefón.
Komplexný podnikový informačný systém E3M obsahuje moduly z oblasti logistiky, výroby, podnikového riadenia, vrátane komplexnej ponuky ekonomického softvéru pre účtovanie v sústave jednoduchého alebo podvojného účtovníctva. Všetky moduly sú vzájomne prepojené, preto sa zmeny okamžite premietajú v rámci celého systému v reálnom čase.
Ekonomický softvér spracováva dáta z ostatných modulov informačného systému (skladové hospodárstvo, predajňa). Má zapracované funkcionality pre automatické účtovanie a párovanie platieb s množstvom kontrolných mechanizmov.
Ekonomický informačný systém EIB LLARIK je výsledkom viac ako 30 ročného vývoja. Poskytuje všetky štandardné funkcionality pre riadenie spoločností. Obchod s online prepojením na eshop. Logistiku s využitím skenerov, skladových pozícií, evidenciou šarží a exspirácií. Sofistikované rozvozy so zapracovaním rozhraní pre dopravné spoločnosti. Online riadenie obchodných prevádzok. Automatickú fakturáciu. Elektronický archív. BI a mnoho ďalších „vychytávok“, ktorých cieľom je optimalizovať, zefektívňovať. Vytvárame im konkurenčnú výhodu. Ako bonus k dodávke informačného systému poskytuje prenájom dátového priestoru s odbornou administráciou. Firma získala ocenenie EuroCloud Slovakia Award.
MK-soft je spoločnosť venujúca sa vývoju ekonomického softvéru pre vedenie ekonomickej, mzdovej, obchodnej a skladovej evidencie firmy. Pri vývoji sme sa zamerali na vytvorenie technologicky vyspelého programu spolu so zachovaním jednoduchosti ovládania a prehľadnosti zobrazovania informácií. V spolupráci s Tatra bankou klientom umožňujemme využívať Premium API, pomocou ktorého je možné rýchlo a jednoducho komunikovať s bankou, bez nutnosti výmených súborov.
Firmám a podnikateľom slúži ako fakturačný nástroj Project & Time tracker pre správu projektov, čo ocenia najmä freelanceri. Avšak pridanou hodnotou sú hlavne integrované biznis služby ako Účtovníctvo a mzdy, Právo, Daňové poradenstvo a ďalšie. Získate overeného a kvalitného účtovníka či právnika, ktorý je online, keď ho potrebujete. Trovi preberá zodpovednosť za poskytnuté služby a prípadné chyby.
Ak máte záujem stať sa partnerom Tatra banky a ponúkať službu Premium APITB svojim klientom, neváhajte nás kontaktovať na [email protected].
Často kladené otázky
Služba je primárne určená pre podnikateľov, ktorí pravidelne realizujú väčšie množstvo platobných príkazov a uvítali by možnosť zjednodušiť tento proces. Podmienkou pre využívanie tejto služby je vlastniť podnikateľský účet v Tatra banke.
Ak službu využívate prostredníctvom aplikácie Premium APITB partnera, podmienky využívania služby určuje partner. Ak ku službe pristupujete prostredníctvom vlastnej aplikácie, služba je spoplatnená na základe podmienok stanovených v zmluve o Premium APITB uzatvorenej medzi vami a Tatra bankou.
Ak si želáte službu integrovať sami, potrebnú dokumentáciu k API rozhraniu nájdete na našom Developer portáli, ktorá je voľne dostupná aj bez registrácie.
Áno, službu si po registrácii na Developer portáli môžete odskúšať prostredníctvom nášho testovacieho prostredia (Sandbox).
https://www.tatrabanka.sk/sk/business/ucty-platby/premium-api-platby/