Koronavírus: odporúčania pre klientov Tatra banky
| 19.03.2020
Aktuálna situácia nám nie je ľahostajná. Pripravili sme pre vás tipy, ktoré môžu pomôcť k zníženiu šírenia koronavírusu. Prosím, venujte im svoju pozornosť:
* tieto informácie priebežne aktualizujeme. Posledná aktualizácia: štvrtok 19.3.2020, 14:30 hod.
Dôležitý oznam: úprava otváracích hodín pobočiek Tatra banky
Nákupné centrá:
Otváracie hodiny
Pondelok – Piatok: otvorené od 13:00 - 17:00 hod.
Sobota – Nedeľa: zatvorené
Pobočka Nám. A. Hlinku 7/B, Žilina (Mirage)
Pondelok – Piatok: otvorené od 9:00 - 13:00 hod.
Sobota – Nedeľa: zatvorené
Ostatné pobočky:
Otváracie hodiny
Pondelok – Piatok: otvorené od 9:00 - 13:00 hod.
Sobota – Nedeľa: zatvorené
Pobočka Teplická 5255/3A, Poprad
Pondelok – Piatok: otvorené od 13:00 - 17:00 hod.
Sobota – Nedeľa: zatvorené
- Vstup do pobočky bude umožnený len klientom s rúškom na tvári.
- Priestory privátneho bankovníctva na Gorkého ulici v Bratislave sú od pondelka 16. 3. 2020 do odvolania zatvorené.
Pre komunikáciu s bankou využite digitálne kanály
Neodporúčame navštevovať pobočky
- Bežné bankové operácie vykonajte prostredníctvom Internet bankinguTB alebo jednoducho cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo MobilePayTB.
- Potrebujete poradiť s bankovými produktmi či službami? Volajte na zákaznícke centrum DIALOG Live na mobilné číslo *1100 alebo vášmu osobnému bankárovi.
- V prípade všeobecných informácií vaše otázky rád zodpovie náš ChatBot AdamTB. Nájdete ho na webe Tatra banky vpravo dole alebo v aplikácii Tatra banka pod touto ikonou:
- Spotrebný úver či kreditnú kartu si môžete vybaviť jednoducho z pohodlia vášho domova cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo zavolaním na zákaznícke centrum DIALOG Live na číslo *1100.
Pozrite si prehľad bankových služieb, ktoré viete vybaviť online, kdekoľvek sa nachádzate.
TIP: Potrebujete aktualizovať údaje z vášho občianskeho preukazu? Nemusíte ísť do pobočky, stačí vám na to mobilná aplikácia Tatra banka.
Vymeňte hotovosť za bezkontaktné platby mobilom alebo hodinkami
- Vyhnite sa kontaktu s bankovkami ako aj s bankomatmi. Plaťte bezkontaktne, či už kartou, mobilom cez Google Pay a Apple Pay alebo hodinkami Apple Watch.
- So známymi sa vyrovnajte jednoducho cez telefónne číslo vďaka aplikácii VIAMO.
- Potrebujete vložiť na účet peniaze? Využite sieť našich bankomatov s možnosťou vkladu hotovosti, vložte peniaze cez ne. V prípade potreby môžete v bankomate zadať aj variabilný symbol a poznámku.
- V prípade styku s hotovosťou, terminálom, bankomatom dodržiavajte hygienické odporúčania - umývanie rúk, použitie antibakteriálneho gélu na báze alkoholu. Taktiež odporúčame čistenie mobilného telefónu prostriedkom na báze etanolu (60 % a viac).
Dôležitý oznam: odklad splátok úverových produktov
1. V súvislosti s aktuálnou situáciou pristupuje Tatra banka k možnosti úplného alebo polovičného odkladu splátok úroku a istiny úverových produktov (spotrebné úvery a hypotéky) na obdobie 3-6 mesiacov, a to bez poplatku.
- O odklad splátok môžete požiadať prostredníctvom služby DIALOG Live na čísle *1100.
- Zmluvnú dokumentáciu následne akceptujete pohodlne cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo Internet bankingTB.
2. Ak vlastníte kreditnú kartu a požiadate o odklad splátok vašich ďalších úverov (napríklad spotrebný úver alebo hypotéka) spolu s kreditnou kartou - v tomto mimoriadnom prípade kreditná karta nebude blokovaná a budete ju môcť používať aj naďalej.
3. Ak vlastníte kreditnú kartu a nemáte žiaden ďalší úverový produkt, odklad splátok v tomto prípade nebude možný.
4. V prípade podnikateľského BusinessÚveruTB Expres máte možnosť požiadať o odklad splátok na obdobie 3 alebo 6 mesiacov,
- O odklad splátok podnikateľského BusinessÚveruTB Expres môžete požiadať prostredníctvom služby DIALOG Live na čísle *1100.
- Počas doby odkladu splátok podnikateľského BusinessÚveruTB Expres neplatíte poplatok za správu úveru.
Každá žiadosť je posudzovaná individuálne, na základe preukázania zníženia príjmov domácnosti alebo ich úplnému výpadku.
Pozor na PHISHING a podvodné webové stránky
Atmosféra strachu vyvolaná koronavírusom znižuje pozornosť rozoznať škodlivý obsah. Mnohí útočníci aktuálnu situáciu využívajú vo svoj prospech - cez šírenie podozrivých ponúk, poplašných správ, v ktorých chcú od vás vylákať citlivé údaje.
- Buďte obzvlášť opatrní, ak vám príde e-mail alebo SMS, v ktorých vás žiadajú o príspevok v súvislosti s koronavírusom (zbierka, charita, prieskumy,...) a zároveň vyzývajú na zadanie platobných údajov, údajov o platobnej karte alebo citlivých údajov ako meno a heslo do internet bankingu. Overte si, o akú organizáciu ide.
- Neotvárajte emailové správy, ich prílohy a webové stránky, ktoré sa vám zdajú podozrivé
- V prípade podozrivých telefonátov, nezadávajte svoje citlivé údaje, ani interné informácie o banke telefonujúcej osobe
- Prečítajte si aj ako odhaliť phishing
Upozorňujeme na podvodné webové stránky a eshopy
- Napätú situáciu okolo Covid-19 tiež využívajú falošné e-shopy predávajúce rúška alebo dezinfekčné prostriedky.
- "Po uskutočnení objednávky a jej následnom zaplatení tovar nie je spotrebiteľovi doručený," upozorňuje na situáciu aj Slovenská obchodná inšpekcia.
Odporúčame držať sa pravidla:
Ak obchodníka alebo e-shop nepoznám, nenakupujem u neho
- Zvýšte najmä opatrnosť pri mimoriadnych zľavách, limitovanom počte tovaru a časovej obmedzenosti.
- Prečítajte si recenzie mimo stránky daného internetového obchodu. Sú len pozitívne alebo aj negatívne? Je ich dostatočný počet na vytvorenie obrazu o dôveryhodnosti e-shopu?
- Nezadávajte svoje kartové údaje do vám neznámych a neoverených e-shopov na internete.
- Pozrite si príklad podvodného internetového obchodu na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie.
Obráťte sa na službu My Doctor – lekári na telefóne sú pripravení na otázky ohľadom koronavírusu
- Držitelia kreditnej karty VISA štandardná, zlatá a Platinum môžu využiť bezplatnú službu My Doctor a skonzultovať svoj zdravotný stav s lekárom po telefóne. „Operátori-zdravotníci sú vyškolení poskytovať informácie nielen ohľadom príznakov a prevencie, ale aj mýtov, ktoré momentálne kolujú v spoločnosti a vytvárajú paniku. Takisto vedia odporučiť ako konkrétne postupovať v prípade podozrenia na nakazenie. Vedia tiež ponúknuť aktuálne prehľady a štatistiky a všetky potrebné kontakty,“ uviedol Boris Fojtík, hovorca Tatra banky.
- Odborníci na linke sú pre vás k dispozícii 7 dní v týždni od 7:00 do 19:00 hod. Pri komunikácii uveďte číselný identifikátor, ktorý nájdete v aplikácii MobilePayTB.
Zoznam najčastejších otázok
- Pri Apple Pay je každá transakcia overovaná cez Face ID, Touch ID, bez ohľadu na jej výšku.
- Pri Google Pay do 50 EUR stačí podsvietiť displej, pri platbách nad 50 EUR je potrebné telefón odblokovať, respektíve použiť zabezpečovací prvok, ktorý má klient nastavený na telefóne.
- Bezkontaktné platby kartou spravidla nevyžadujú potvrdenie PIN kódom do výšky 50 EUR.
Kumulatívny limit pre bezkontaktné platby je až do výšky 150 EUR.
Príklad na kumulatívny limit: Bezkontaktne zaplatíte niekoľko po sebe idúcich nákupov v sumách napríklad 10, 21, 30, 40 a 49 EUR. Dostanete na hranicu kumulatívneho limitu 150 EUR, kedy nemusíte použiť PIN kód. Pri ďalšej bezkontaktnej platbe kartou vo výške napríklad 5 EUR prekročíte kumulatívny limit, a preto si platobný terminál automaticky vyžiada potvrdenie platby PIN kódom. Následne po overení/potvrdení PIN-om budete opäť môcť platiť bezkontaktne a bez použitia PIN kódu, pokiaľ jednotlivá bezkontaktná platba bude do 50 EUR a opäť nebude dosiahnutý kumulatívny limit. V prípade, že medzi bezkontaktnými platbami boli usktočnené kontaktné platby (kartu vložíte do terminálu/bankomatu a zadáte PIN kód) kumlulatívny limit sa napočítava odznova.
Áno, platobné karty vydané Tatra bankou sú bezkontaktné. Ako nový klient si bezkontaktnú funkciu platobnej karty Tatra banky aktivujete prvou kontaktnou transakciou a použitím PIN kódu za podmienky, že máte na účte kredit aspoň 0,1 EUR.
Áno, vďaka tokenizácii (proces zámeny citlivých dát za ich bezpečný ekvivalent) sa údaje o karte v telefóne nenachádzajú. V aplikácii Google Pay alebo Apple Pay je iba virtuálne číslo, ktoré spája kartu s vašim účtom.
Áno, pre bezkontaktnú platbu mobilom, resp. hodinkami nie je potrebné mať pripojenie na internet.
Bezkontaktnú funkciu vašej platobnej karty si môžete vypnúť alebo opätovne zapnúť v Internet bankinguTB, v záložke Debetné karty / Kreditné karty kliknutím na tri bodky vpravo hore a záložku Zmena bezkontaktných platieb.
Aplikácie nájdete v App store a Google Play
Postup, ako pridať kartu do Apple Pay:
iPhone
- otvorte aplikáciu Wallet
- ťuknite na znamienko + v pravom hornom rohu
- zadaním bezpečnostného kódu karty pridajte kreditnú alebo debetnú kartu, ktorá je priradená k vášmu účtu iTunes, prípadne vyberte Pridať inú kartu
- cez kameru iPhonu naskenujte informácie o karte, údaje môžete vyplniť aj manuálne
- následne vám zašleme overovací kód cez SMS
- tento prepíšte do aplikácie a karta je pridaná do Wallet
Apple Watch
- otvorte aplikáciu Apple Watch v iPhone
- ťuknite na Wallet a Apple Pay a vyberte Pridať kreditnú alebo debetnú kartu
- zadaním bezpečnostného kódu karty pridajte kreditnú alebo debetnú kartu, ktorá je priradená k vášmu účtu iTunes, prípadne vyberte Pridať inú kartu
- cez kameru iPhonu naskenujte informácie o karte, údaje môžete vyplniť aj manuálne
- následne vám zašleme overovací kód cez SMS
- tento prepíšte do aplikácie a karta je pridaná do Walletu
Postup, ako pridať kartu do Google Pay
- manuálne vyplňte údaje o karte a zadaním overovacieho kódu, ktorý vám zašleme cez SMS
- jednoduchým klikom na button „Pridať do Google Pay“ v aplikácii MobilePayTB
Zobraziť zostatky a pohyby, odoslať platby, nastaviť si trvalý príkaz, povoliť a nastaviť si SEPA inkaso, nastaviť denné limity na debetnej alebo kreditnej karte podľa potreby, zablokovať kartu, zobraziť PIN kód ku karte, možnosť zobraziť kontakty na banku, spravovať voliteľné prečerpanie, aktualizovať osobné údaje z občianskeho preukazu. Taktiež si požiadať o spotrebný Digitálny úverTB, kreditnú kartu. Ostatné dôležité funkcie a návody nájdete na stránke aplikácie Tatra banka.
Na prijatie platby nie je potrebné, aby ste museli mať nainštalovanú aplikáciu VIAMO. Na príjem sumy postačuje registrácia príjemcu na www.viamo.sk, kde zadáte telefónne číslo a bankový účet, na ktorý majú chodiť platby. Tento účet môže byť vedený v ktorejkoľvek banke alebo pobočke zahraničnej banky na Slovensku.
Heslo si obnovíte jednoducho na stránke internet bankingu v časti „Potrebujete PID alebo heslo?“. Budete potrebovať váš PID, platobnú Kartu a ČítačkuTB alebo aplikáciu ČítačkaTB.
Zákon č. 67/2020 Z. z. o odklade splátok z dôvodu zmiernenia negatívnych následkov pandémie je platný od dňa 09. 04. 2020.
Prečítajte si všetky dôležité informácie na webovej stránke o odklade splátok.
Odklad splátok sa na kreditnú kartu nevzťahuje.
- Uľahčite si splácanie kreditnej karty:
Stačí, ak mesačne zaplatíte 5 % z dlžnej sumy. Nastavte si to jednoducho v mobilnej aplikácii Tatra banka. Kliknite na časť „Karty“ a zvoľte „Kreditné karty“ a rozkliknite Detail karty. Rozkliknite pole „Viac možností“, zvoľte „Automatická splátka“ a zadajte „Upraviť“. Teraz už len kliknite na „Celková dlžná suma“, zvoľte „Minimálna splátka“ a potvrďte.
Každá žiadosť je posudzovaná individuálne, na základe preukázania zníženia príjmov domácnosti alebo ich úplnému výpadku.
Počas trvania mimoriadnej situácie sme posilnili dotovanie a čistenie bankomatov.
- V prípade výberu väčšieho objemu hotovosti z bankomatu si môžete zvýšiť denný hotovostný limit na karte aj tesne pred výberom z bankomatu, cez mobilnú aplikáciu Tatra banka v časti „Viac – Karty – Nastavenie karty“. Po výbere z bankomatu si denný hotovostný limit môžete opäť znížiť.
- Bankomat môžete využiť nielen na výber hotovosti, ale aj na vklad hotovosti na účet cez bankomaty Tatra banky s označením VKLAD/VÝBER. Pri vklade na účet môžete v bankomate zadať aj variabilný symbol a poznámku.
- Fyzický kontakt s bankomatom viete obmedziť aj vďaka výberu z bankomatu mobilom. Opäť využijete aplikáciu Tatra banka – hneď na prihlasovacej obrazovke vľavo dole kliknite na ikonu „Výber z bankomatu mobilom“.
- Po použití bankomatu dodržiavajte hygienické opatrenia - použitie rukavíc, antibakteriálneho gélu na báze alkoholu, umývanie rúk.
Áno. Nemusíte chodiť do pobočky. Hotovosť na účet vložíte vo všetkých našich bankomatoch s označením VKLAD/VÝBER. Navyše, pri vklade na účet môžete v bankomate zadať aj variabilný symbol a poznámku.
Nie. Stačí vám len váš hlas - našich klientov, ktorí majú nahranú hlasovú vzorku, overujeme pomocou služby Hlasová biometria.
Ak nemáte Hlasovú biometriu, nahrajte si ju. Zavolajte na DIALOG Live číslo *1100. Na začiatku telefonátu si jednorazovo overíme vašu identitu prostredníctvom nástroja Karta a čítačkaTB. Následne s vami urobíme krátky neformálny rozhovor, počas ktorého nahráme vašu hlasovú vzorku. V budúcnosti už vďaka Hlasovej biometriiTB vybavíte všetko pohodlne z domu či z práce cez DIALOG Live.
Na e-mail neodpovedajte/nereagujte. Prepošlite ho na [email protected].
Chatovacie okno si môžete otvoriť
- na našej webovej stránke vpravo dole kliknutím na button: ,
- v mobilnej aplikácii Tatra banka v spodnej lište obrazovky pred prihlásením:
- v časti Menu - Kontakty po prihlásení do mobilnej aplikácie Tatra banka:
Najmä teraz je dôležitá trpezlivosť. Nie je dôvod na to, aby sme v turbulentnom období vyberali investované peniaze len preto, že zaznamenávame aktuálny pokles ich hodnoty. Stále vlastníte rovnaký počet podielov, len aktuálne, z dôvodu nervozity ohľadom koronavírusu, ich finančné trhy oceňujú nižšie. Keď sa situácia upokojí trhy budú opäť rásť. Navyše, súčasný stav je príležitosť na investovanie. Viac sa danej téme venujeme v článku Mám peniaze vo fondoch. Čo mám aktuálne robiť.
Podobné správy
https://www.tatrabanka.sk/sk/business/mohlo-vas-zaujimat/business-banking/koronavirus-odporucania-klientov-tatra-banky/