Študenti školy Skyro tvorili hry pre aplikáciu TABI
| 12.02.2025
| 2 min. čítania
![Študenti školy Skyro tvorili hry pre TABI | Tatra banka studenti skoly skyro tvorili hry pre tabi](/images/sk/blog/tlacove-spravy/studenti-skoly-skyro-tvorili-hry-aplikaciu-tabi/900x400-tabi-1.jpg)
Detská mobilná aplikácia TABI spája hravé učenie o finančnej gramotnosti s praktickými skúsenosťami v skutočnom bankovom prostredí. Od jej predstavenia ubehol už takmer rok a teší sa veľkému záujmu detí aj ich rodičov. Tatra banka však neustále hľadá možnosti pre jej ďalší rozvoj, a preto poskytla príležitosť budúcim vývojárom aplikácií a hier participovať na jej vývoji.
Aplikácia TABI ako hravé učenie o financiách
Aplikácia TABI prináša deťom jedinečný zážitok z učenia sa o peniazoch. Jej vzdelávaco – herná časť je prístupná pre všetky deti bez rozdielu, čiže aj pre tie, ktoré nemajú účet v Tatra banke. Hravou formou sa postupne oboznamujú s dôležitými pojmami zo sveta peňazí, dozvedia sa, ako rozumne míňať, aj ako úspešne sporiť na vytúžené veci. Už dnes nájdu najmladší klienti banky v aplikácii príbeh o digitvorovi TABI, vedomostný Kvíz, hry Párovačka a Šifrovačka. Tatra banka neustále pracuje na vývoji tejto jedinečnej aplikácie a tento raz sa rozhodla zapojiť aj študentov zo strednej školy Skyro. V spolupráci so školou zorganizovala Game Jam, počas ktorého mali študenti možnosť priniesť vlastné nápady a rozvinúť svoj talent.
Game Jam ako podpora mladých talentov
Tatra banka neustále investuje do budovania inovačného ekosystému prostredníctvom rôznych projektov a iniciatív. Jedným z hlavných pilierov tejto stratégie je podpora mladých talentov na stredných školách, čo sa realizuje aj napríklad prostredníctvom projektu DASATO Idea Lab.
Tatra banka je navyše partnerom na Slovensku unikátnej strednej školy Skyro už od jej začiatkov.
Skyro je škola zameraná na poskytovanie špičkového stredoškolského vzdelania v oblasti informačných technológií a umelej inteligencie. Špecializuje sa na nové metódy vzdelávania spojené s najnovšími technológiami a využívaním umelej inteligencie, avšak mäkké zručnosti v nej majú rovnaký význam ako technické schopnosti, a preto sa orientuje aj na osobnostný rozvoj svojich študentov. Skyro chce tvoriť lídrov, ktorí zanechajú stopu nielen v kóde, ale aj vo svete.
„Vedeli sme, že študenti školy Skyro sa veľmi radi a často zúčastňujú tzv. Game Jam súťaží doma aj v zahraničí, a preto sme prišli s myšlienkou vlastnej súťaže zameranej na rozvoj hier v aplikácii TABI,“ približuje Martin Benczy, manažér pre detský segment v Tatra banke. „Aplikácia TABI je primárne zameraná na deti vo veku do približne 15 rokov a študenti strednej školy si toto vekové obdobie svojho života ešte stále dobre pamätajú. Vedia, čo by ich samých motivovalo učiť sa o peniazoch, aj aké typy hier ich dokážu nadchnúť. Preto bolo pre nás úplne prirodzené využiť synergie partnerstva, ako aj nadšenie študentov pre projekty.“
Do súťaže o najlepší nápad – mini hru do aplikácie TABI – sa prihlásilo 10 tímov. Súťažné tímy pracovali na svojich nápadoch niekoľko dní, pričom podporu, mentoring aj odborné konzultácie im priebežne poskytovali mentori školy (učitelia odborných predmetov), odborníci priamo z banky, ale aj externí spolupracovníci školy z oblasti herného dizajnu.
Študentské nápady posúdila porota zložená z odborníkov banky a pri ich hodnotení sa zamerali hlavne na kritériá ako originalita, prepracovanosť nápadu, kvalita popisu nápadu a záverečnej prezentácie.
„S konceptom súťaží, ktoré sú zamerané na tvorenie nových nápadov sa študenti Skyro už stretli. Možnosť vytvoriť produkt, ktorý má potenciál byť priamo integrovaný do reálnej aplikácie firmy, ako je Tatra banka, však bola pre nich motiváciou a výzvou na omnoho vyššej úrovni. Nápady, s ktorými prišli, boli porotou prijaté veľmi pozitívne a presiahli všetky očakávania, za čo sme na študentov Skyro veľmi hrdí,“ hodnotí Ján Kožlej, riaditeľ školy Skyro.
Víťazný nápad: Bankopolis
Dynamická hra s krátkymi kolami, v ktorej hráči samostatne alebo dvaja získavajú body za premyslené rozhodnutia v oblasti financií. Hra sa nesústreďuje len na vzdelávanie, ale aj na zábavu a jednoduché, rýchlo pochopiteľné pravidlá. Každá „session“ predstavuje jednu uzavretú partiu, po ktorej sa zobrazí konečné bodové skóre. Mechaniky hry sú inšpirované stolovými a kartovými prvkami.
Víťazný tím získa okrem zviditeľnenia svojej idey a talentu aj účasť na medzinárodnej konferencii Game Access v Brne.
Simona Miklošovičová, hovorkyňa Tatra banky, [email protected], 0903 641 846
Podobné správy
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/studenti-skoly-skyro-tvorili-hry-aplikaciu-tabi/