1. Blog
  2. /
  3. Návody
  4. /
  5. Ako postupovať po strate alebo krádeži platobnej karty

Ako postupovať po strate alebo krádeži platobnej karty

Mária Grofčík Mahútová | Tatra banka a.s. Autor: Mária Grofčík Mahútová, Tatra banka a.s. | 20.02.2025 | 2 min. čítania

Ako postupovať po strate alebo krádeži platobnej karty

Strata alebo odcudzenie platobnej karty môže byť stresujúcim zážitkom. Dôležité je vedieť, ako zareagovať, aby ste minimalizovali riziko zneužitia vašich peňazí. V článku sa dozviete, čo robiť v prípade straty alebo krádeže platobnej karty a aké sú možnosti jej blokovania a náhrady

Strata alebo krádež bankomatovej karty 

Ak ste zistili, že ste stratili platobnú kartu, je nevyhnutné ju čo najskôr zablokovať. V Tatra banke existuje niekoľko spôsobov, ako to môžete urobiť:

  • Blokovanie karty v aplikácii Tatra banka: Najrýchlejšia možnosť, ktorú máte k dispozícii, je zablokovať kartu priamo v mobilnej aplikácii Tatra banka - časť VIAC Karty Detail karty Blokovanie karty.
  • Kontaktné centrum DIALOG Live: Môžete zavolať na kontaktné centrum DIALOG Live pomocou rýchlej voľby *1100 a požiadať o blokáciu karty. 
  • Pobočka Tatra banky: Ak preferujete osobný kontakt, navštívte pobočku Tatra banky, kde môžete nahlásiť stratu alebo krádež karty. 

Postup blokovania karty je totožný aj v prípade krádeže platí pre debetné aj kreditné karty rovnako. Dôležité je konať čo najrýchlejšie, aby ste minimalizovali riziko zneužitia karty.

Tip: Ako minimalizovať škody v prípade zneužitia karty pri strate alebo krádeži

Majte nastavené notifikácie o transakciách vykonaných kartou, ktoré vás môžu upozorniť na neoprávnené pohyby na účte. Ak zistíte akúkoľvek podozrivú transakciu, ihneď kartu zablokujte. 

Push notifikáciu si aktivujete v aplikácii Tatra banka VIAC - Nastavenia - B-mail.

Bezplatné blokovanie karty, jej odblokovanie a vydanie náhradnej karty 

Za blokovanie akejkoľvek platobnej karty zo strany banky nie je účtovaný poplatok. Kartu si teda môžete zablokovať kedykoľvek bez obáv z dodatočných nákladov. 

  • Ak ste si kartu zablokovali cez aplikáciu Tatra banka, môžete ju spätne odblokovať, pokiaľ ste ešte nepožiadali o vydanie náhradnej karty.
  • Ak ste však blokáciu vykonali cez kontaktné centrum DIALOG Live *1100 alebo v pobočke, spätné odblokovanie karty nie je možné a je potrebné požiadať o vydanie náhradnej platobnej karty.
  • Vydanie náhradnej karty po zablokovaní pôvodnej je bez poplatku, ak o ňu požiadate cez aplikáciu Tatra banka.  
  • Ak požiadate o vydanie náhradnej karty cez pobočku alebo kontaktné centrum DIALOG Live, bude vám účtovaný poplatok 10 EUR. 

Ako zablokovať platobnú kartu k detskému účtu

Blokovanie karty k detskému účtu môže vykonať rodič aj dieťa. Rodič môže kartu zablokovať v aplikácii Tatra banka cez Rodičovskú zónu- časť Karty, zatiaľ čo dieťa môže kartu zablokovať v detskej bankovej aplikácii TABI - časť Karty. Rovnako je možné kartu zablokovať cez kontaktné centrum DIALOG Live * 1100 alebo v pobočke Tatra banky.

rodič blokuje platobnú kartu dieťaťu cez mobil

študentka s mobilom v ruke

Postup blokovania karty k študentskému účtu 

Blokovanie karty vydanej k študentskému účtu je totožné s blokovaním karty pri bežnom účte. Môžete tak urobiť cez aplikáciu Tatra banka, kontaktné centrum DIALOG Live *1100 alebo v pobočke. 

Strata alebo odcudzenie bankomatovej karty je nepríjemná situácia, ale s rýchlym a správnym postupom môžete minimalizovať riziko zneužitia vašich finančných prostriedkov. Nezabudnite konať rýchlo a využívať dostupné možnosti blokovania karty, aby ste ochránili svoje financie. 

Majte svoje platobné karty v bezpečí vďaka aplikácii Tatra banka:

 


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/navody/strata-kradez-platobnej-karty-ako-postupovat/