1. Blog
  2. /
  3. Návody
  4. /
  5. Ako úspešne dokončiť platbu kartou na internete cez počítač

Ako úspešne dokončiť platbu kartou na internete cez počítač

Mária Grofčík Mahútová | Tatra banka a.s. Peter Poruban | Tatra banka a.s. Autori: Mária Grofčík Mahútová, Tatra banka a.s.; Peter Poruban, Tatra banka a.s. | 18.02.2021 | 3 min. čítania

Ako úspešne dokončiť platbu kartou na internete cez počítač

Neviete úspešne dokončiť online platbu kartou cez desktopový počítač či notebook?

Toto sú možné dôvody. Prosím venujte pozornosť každému kroku v poradí, v akom sú napísané. 

1. Uistite sa, že na platbu používate platobnú kartu vydanú na vaše meno a do Internet bankinguTB sa prihlasujete s vašim PID číslom (osobné identifikačné číslo). Platbu kartou iného člena rodiny čakajúcu na potvrdenie vo vašom Internet bankinguTB pod vašim PID číslom nenájdete.

2. Zistite, či používate najaktuálnejšiu verziu predvoleného internetového prehliadača. Pomocou neho bude totiž otvorená platobná brána obchodníka. Odporúčame nepoužívať prehliadač Internet Explorer. 

3. Preverte, či v predvolenom prehliadači nemáte otvorených veľa webových stránok, ktoré oberajú operačnú pamäť vášho zariadenia o kapacitu. Následne nemusí zvládnuť udržať otvorenú platobnú bránu obchodníka a zároveň stránku Internet bankinguTB, v ktorej platbu potvrdzujete. Webové stránky, ktoré nevyužívate zavrite, prípadne vyčistite Históriu prehliadača.

4. Uistite sa, že pred alebo po potvrdení transakcie v Internet bankinguTB váš predvolený prehliadač neprerušil komunikáciu s platobnou bránou obchodníka alebo ste ju sami neprerušili:

a) Autentifikačná obrazovka, ktorá vás vyzýva na prihlásenie do Internet bankinguTB musí zostať počas celého procesu otvorená, rovnako ako webová stránka obchodníka. Dobrou voľbou je otvoriť si na Internet bankingTB nové okno (môžete použiť klávesovú skratku : CTRL+T). Máte teda otvorené 3 okná prehliadača: Jedno na webovú stránku obchodníka, druhé na autentifikačnú obrazovku, tretie na Internet bankingTB.

 

Najčastejšie klientom spôsobuje problémy, ak zo stránky prehliadača s otvoreným autentifikačným oknom pokračujú do Internet bankinguTB cez vytvorenú záložku. Táto akcia totiž ukončí platobnú udalosť u obchodníka a klient zaplatiť nedokáže.

b) Po potvrdení platby nestláčajte tlačidlo „Späť“ v snahe vrátiť sa na stránku obchodníka. V Internet bankinguTB stačí zostať o pár sekúnd dlhšie. Platba sa dokončí automaticky po tom, ako stlačíte tlačidlo „Potvrdiť“. Informáciu o tom, že ste platbu potvrdili potrebuje banka ešte doručiť obchodníkovi. Stlačením tlačidla „Späť" hneď po potvrdení nám to však znemožníte. 

5. Overte, že nemáte na svojom počítači nainštalovaný nevyžiadaný program, ktorý bráni korektnému fungovaniu operačného systému zariadenia a bezpečnému prenosu údajov pri platbe (vírus, mallware).

V prípade, že sa vám ani po zrealizovaní týchto krokov nepodarí úspešne dokončiť platbu kartou na internete, kontaktujte naše zákaznícke centrum DIALOG Live na čísle *1100.


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/navody/ako-uspesne-dokoncit-platbu-kartou-internete-cez-pocitac/