Ako úspešne dokončiť platbu kartou na internete cez iPhone
| 24.02.2021 | 3 min. čítania
Nedarí sa vám zaplatiť kartou online? Toto sú možné dôvody. Pozrite sa, ako správne postupovať krok za krokom:
1. Overte si, že na platbu používate platobnú kartu vydanú na vaše meno a mobilnú aplikáciu Tatra banka spárovanú s vaším PID číslom (osobné identifikačné číslo). Napríklad platbu kartou iného člena rodiny čakajúcu na potvrdenie vo vašej aplikácii pod vaším PID číslom nenájdete.
2. Uistite sa, že používate najaktuálnejšiu verziu aplikácie Tatra banka.
3. Máte povolené PUSH notifikácie? Ak vám PUSH notifikácia nepríde napriek tomu, že ich máte pre aplikáciu Tatra banka povolené – najdôležitejší pre vás bude bod 6 – odporúčame vám však skontrolovať si tiež body 4. a 5. PUSH notifikáciu si povolíte v aplikácii Nastavenia – Tatra banka – Hlásenia – Povoliť hlásenia.
4. Zistite, či používate najaktuálnejšiu verziu predvoleného prehliadača. Pomocou neho bude totiž otvorená platobná brána obchodníka. Pre užívateľov iPhone je predvoleným prehliadačom spravidla Safari.
5. Pozrite sa, či v predvolenom prehliadači nemáte otvorených príliš veľa webových stránok. Tie totiž môžu zahltiť operačnú pamäť vášho iPhonu a tá následne nemusí dokázať mať otvorenú platobnú bránu obchodníka a zároveň aplikáciu Tatra banka, v ktorej platbu potvrdzujete. Webové stránky, ktoré nevyužívate zavrite, prípadne vyčistite Históriu a dáta prehliadača.
6. Uistite sa, že nemáte otvorených príliš veľa aplikácií, ktoré zaťažujú operačný systém vášho iPhonu a znemožňujú zabezpečenú komunikáciu s platobnou bránou obchodníka. Problémom môže byť v niektorých prípadoch aj jediná aplikácia, ktorú operačný systém nedokáže zastaviť. Ak sa Vám nedarí manuálne zavrieť aplikácie, reštartujte zariadenie.
7. Skontrolujte si, či vo vašom smart zariadení nemáte neprečítané push notifikácie. Každú jednu notifikáciu je potrebné prečítať alebo vymazať. Len tak zabezpečíte, že váš mobilný telefón bude fungovať optimálne.
8. Zistite, či pred alebo po potvrdení transakcie v mobilnej aplikácii Tatra banka váš predvolený prehliadač neprerušil komunikáciu s platobnou bránou obchodníka alebo ste ju neprerušili sami pri ovládaní zariadenia. Po potvrdení platby v mobilnej aplikácii Tatra banka je nevyhnutné sa vrátiť na stránku obchodníka.
9. Uistite sa, že nemáte na svojom smart zariadení nainštalovanú nevyžiadanú aplikáciu, ktorá bráni korektnému fungovaniu operačného systému zariadenia a bezpečnému prenosu údajov pri platbe (vírus, mallware).
V prípade, že sa vám ani po zrealizovaní týchto krokov nepodarí úspešne dokončiť platbu kartou na internete, kontaktujte naše zákaznícke centrum DIALOG Live na čísle *1100.
Podobné správy
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/navody/ako-uspesne-dokoncit-platbu-kartou-internete-cez-iphone/