Odpočinok vás môže vyjsť draho
Útočníci operujú aj na internetových portáloch, ktoré ponúkajú ubytovanie pre dovolenkárov. Po rezervácii vysnívaného hotela môžete dostať e-mail, SMS alebo správu do chatovacej aplikácie…
Podvodná správa sa tvári napríklad ako potvrdenie o rezervácii či výzva na uhradenie sumy za ubytovanie, no snaží sa získať:
- kompletné údaje z vašej platobnej karty (číslo karty, dátum exspirácie, CVV kód) a následne kód na pridanie do mobilnej peňaženky Apple Pay či Google Pay,
- prihlasovacie údaje do vášho zákazníckeho účtu na stránke, kde máte uloženú platobnú kartu,
- vaše peniaze z bankového prevodu, ktorý uskutočníte na zaslaný IBAN.
Takéto správy obsahujú odkaz na podvodnú stránku alebo priamo platobné údaje. Ich dizajn kopíruje známe spoločnosti ponúkajúce ubytovanie, a preto je ich veľmi ťažké rozoznať.
Náznak, že niečo nie je v poriadku, nájdete v mene odosielateľa a v URL adrese stránky. Nie sú oficiálne, ale v názve je preklep, prípadne sú v ňom znaky navyše.
Nezabúdajte, že do svojho zákazníckeho účtu pristupujete vždy len z oficiálnej stránky alebo aplikácie, ktorú dlhodobo používate.
Ak neznáma osoba pošle v súkromnej komunikácii odkaz, cez ktorý žiada citlivé údaje alebo prevod peňazí, považujte ju za podozrivú.
V uvedených typoch správ sa útočníci snažia vytvoriť pocit naliehavosti a časovej tiesne. Vyhrážajú sa napríklad zrušením rezervácie na ubytovanie, ak platbu neuskutočníte do určitého času.
Ako sa chrániť
- Overte si žiadosť o platbu priamo u poskytovateľa ubytovania.
- Pri platení používajte jednorazovú kartu, ktorú si môžete vygenerovať v aplikácii Tatra banka alebo Internet bankinguTB.
- Internetový limit na karte si nastavte na sumu len o niečo vyššiu, než máte platiť za rezerváciu ubytovania. Následne ju opäť znížte.
Ak si myslíte, že došlo k zneužitiu vašej karty, kontaktujte banku cez DIALOG Live na bezplatnom čísle *1100.